کد خبر : 57708
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 6:07

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران:

با نوآوری باید از کشاورزی سنتی به سمت مدرن برویم / باید خلاقیت را در بین تشکل‌ها جایگزین فرسودگی کرد‌ / شبکه های تعاونی نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارند

با نوآوری باید از کشاورزی سنتی به سمت مدرن برویم / باید خلاقیت را در بین تشکل‌ها جایگزین فرسودگی کرد‌ / شبکه های تعاونی نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارند

با نوآوری باید از کشاورزی سنتی به سمت مدرن برویم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای گذر از کشاورزی سنتی به مدرن و همچنین مدرن‌سازی شبکه تعاون روستایی کشور باید نوآوری و خلاقیت را در بین تشکل‌ها و تعاونی‌ها جایگزین فرسودگی کرد‌.

اسماعیل قادری‌فر در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی افزود: نوآوری، نیاز اساسی در این بخش است تا بتوان با کمک دانش و نخبگان، تحولات قابل توجهی در زمینه گذر از کشاورزی سنتی به مدرن برداشت چرا که شبکه های تعاونی نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارند.

وی گفت: سردخانه های استان نسل اولیه هستند و مدرن نیستند در کنار این موضوع، خام فروشی معضل دیگری است که مانند موضوع نفت در سایر مباحث کشاورزی دامنگیر کشور شده است، چرا که فقط در موضوع سبب درختی بیش از ۳۵ فرآورده از میوه سیب تولید می شود ولی ما در یک یا دو فرآورده فعال هستیم.

وی با بیان اینکه این استان در زمینه عسل هم جایگاه خوبی دارد بیان کرد: محصول عسل جای کار دارد و باید برنامه ریزی جدی و اساسی روی ان انجام داد و در این راستا اتحادیه زنبورداران شکل تازه ای می‌گیرد و نقش تشکل‌ها و تعاونی های تولید مهم است که باید تقویت شود.

قادری فر ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی مزیت‌های زیادی در استان داریم و این محصول زنجیره ارزش افزوده بالایی دارد، ولی سهم ایران در بازارهای جهانی صفر و سهم استان در بازار داخلی صفر است.

وی گفت: این استان دروازه شمال‌غربی کشور به بازارهای جهانی به ویژه اقلیم کردستان، ترکیه و کشورهای همسایه شمالی است و باید حداکثر استفاده را از این فرصت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.