کد خبر : 55581
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1399 - 5:13

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

کود اوره را با اولویت محصولات اساسی توزیع می کنیم / چاره ای جز اولویت بندی نداریم / کود فسفات و پتاس به میزان کافی داریم

کود اوره را با اولویت محصولات اساسی توزیع می کنیم / چاره ای جز اولویت بندی نداریم / کود فسفات و پتاس به میزان کافی داریم

در توزیع کود اوره اولویت را به محصولات اساسی به خصوص گندم اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از توزیع کود اوره با اولویت محصولات اساسی به ویژه گندم در بین کشاورزان کشور خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایانا، حمید رسولی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نیاز کشور به گروه کودهای ازته به خصوص کود اوره برای تمامی محصولات طبق برآوری که موسسه تحقیقات خاک و آب کشور داشته سه تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است.

وی اظهار داشت: سهمیه ای که در سال جاری برای بخش کشاورزی توسط شرکت های پتروشیمی تصویب شده به میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با این وجود کشور در زمینه تولید کود اوره قدری با کمبود مواجه است بنابراین در توزیع این کود چاره ای بجزء اولویت بندی نیست.

وی افزود: بر همین اساس مطابق هماهنگی های صورت گرفته با استان های کشور تقاضا شده در توزیع کود اوره اولویت را به محصولات اساسی به خصوص گندم اختصاص دهند.

رسولی بیان داشت: در صورتیکه کود مورد نیاز محصولات اساسی در هر استان تامین شد پس از آن می توانند به نیاز کودی سایر محصولات هم پاسخ دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به میزان کافی کود فسفاته و پتاسه در کشور تامین شده و به همین دلیل هیچ گونه محدودیتی از حیث توزیع این نوع کودها در بین کشاورزان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآورشد: اوره یک کود پر مصرفی است و امسال بر اساس اولویت بندی به محصولات اساسی در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.