کد خبر : 53313
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 - 7:57

هشدار هواشناسی به کشاورزان و دامداران

هشدار هواشناسی به کشاورزان و دامداران

ایجاد خسارت به مزارع، گلخانه‌ها،‌ دامداری‌ها، باغات، مرغداری‌ها و زنبورداری‌ها محتمل است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه، کاهش ناگهانی دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در بسیاری از استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفتگو با فارس افزود: تا روز جمعه با افزایش دما مواجه هستیم و از روز شنبه ۱۹ بهمن کاهش ناگهانی دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌اردبیل‌، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، یزد، اصفهان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، خراسان رضوی، خوزستان، ایلام، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌در این راستا ایجاد خسارت به مزارع، گلخانه‌ها،‌دامداری‌ها، باغات، مرغداری‌ها و زنبورداری‌ها محتمل است که توصیه می‌شود از پخش کود سرک اوره در مزارع گندم، کلزا و جو خودداری شود، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها،‌ مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به نوسانات دمایی در دستورکار باشد.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود از انجام عملیات سمپاشی و محلول باشی با توجه به کاهش محسوس دما و وزش باد و عدم اثربخشی سم خودداری شود و تنظیم دمای انبارهای نگهداری محصولاتی نظیر پیاز و سیب‌زمینی جهت جلوگیری از یخ زدگی محصول در دستور کار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.