کد خبر : 45925
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 8:57

مصرف کود غیرمتعارف در برخی استان ها

مصرف کود در برخی استان ها غیرمتعارف است.

بخش کشاورزی سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد اما در حالی که مصرف کل کشور از میانگین جهانی پایین‌تر بوده به گفته مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مصرف کود در برخی استان ها «غیرمتعارف» است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، «حمید رسولی» در جلسه پایش کودهای کشاورزی اعلام کرد: با توجه به مصرف غیرمتعارف کود در برخی استان ها نسبت به سه سال گذشته، از شرکت های تابع، وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها خواسته شد نظارت و کنترل های بیشتری بر فرآیند توزیع کودهای یارانه ای در استان ها اعمال کنند.
رسولی تاکید کرد برای تولید محصول سالم، نظارت و کنترل بر توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه ای در سراسر کشور تشدید می شود.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها بخش کشاورزی کشور سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد که فقط نزدیک ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد؛ زیرا میانگین مصرف کود در بخش کشاورزی ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و آنان بیش از این میزان کود مصرف نمی کنند.
در ذخایر راهبردی کشور ۳۰۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود دارد که بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ۳۴۰۰ کارگزاری دارد و برای ارایه خدمات مناسب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کشاورزان به توزیع کود، آزمون خاک، ارایه مشاوره و حتی فروش تلفنی با سامانه ۱۵۵۹ اقدام می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.