کد خبر : 55685
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 8:06

یک نماینده مجلس:

قیمت گندم برای سال آینده را ۵ هزار تومان اعلام کردیم / کشاورزان از پس گرانی هزینه های تولید بر نمی آیند / گرانی کود و سم باعث کاهش انگیزه کشاورزان شد

قیمت گندم برای سال آینده را ۵ هزار تومان اعلام کردیم / کشاورزان از پس گرانی هزینه های تولید بر نمی آیند / گرانی کود و سم باعث کاهش انگیزه کشاورزان شد

گرانی کود و سم انگیزه کشاورزان را به شدت کاهش داده است.

یک نماینده مجلس بابیان اینکه گران بودن نهاده های دامی، گله اساسی کشاورزان و تولید کنندگان است گفت: گرانی کود و سم انگیزه کشاورزان را به شدت کاهش داده است.

 به گزارش دهقان نیوز به نقل از خانه ملت، احمد حسین فلاحی درباره وضعیت  گرانی نهاده های دامی وکشاورزی گفت: گران بودن نهاده های دامی، کود و بذر انگیزه کشاورزان را کم و تولیدات کشاورزی را  با  کاهش  روبرومی کند، یکی از دلایل مهم این گرانی ها سوء مدیریت و دپو شدن مقدار بسیار زیادی از نهاده های دامی در گمرکات بوده است، این اقدامات خود تحریمی است.

وی  در واکنش به گرانی کود و بذر و نهاده های کشاورزی اظهار داشت: گرانی کود و سم به ویژه در فصل فعلی که زمان کاشت است باعث از دست رفتن انگیزه بسیاری از کشاورزان می شود، زیرا از پس گرانی هزینه های تولید بر نمی آیند.

وی افزود: با این حال ما برای سال آینده در مجلس میزان خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بیشتر از نرخ های فعلی تصویب کردیم. به طورمثال نرخ خرید تضمینی گندم را ۵ هزارتومان اعلام کردیم بلکه انگیزه ای برای کشاورزان باشد و به سمت تولید سوق پیدا کنند. اما متاسفانه با این افزایش قیمت کود و سم ممکن است انگیزه ای برای کشاورزان باقی نماند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.