کد خبر : 55184
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 15:17

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

قیمت کود را بدون نظر خواهی از تشکلها افزایش دادند! / برخی کشاورزان قادر به تولید نیستند / صنایع غذایی آسیب می بیند / روحانی و رییسی ورود کنند

قیمت کود را بدون نظر خواهی از تشکلها افزایش دادند! / برخی کشاورزان قادر به تولید نیستند / صنایع غذایی آسیب می بیند / روحانی و رییسی ورود کنند

افزایش غیرباورانه کود شیمیایی مسلما یک کار منطقی نبود.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: افزایش غیرباورانه کود شیمیایی را مسلما نمی توان یک کار حساب شده، منطقی و علمی تلقی کرد.

محسن نقاشی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: طبق معمول این تصمیم بدون هیچ هم اندیشی و نظر خواهی با تشکلها بوده و این عمل  قطعا باعث ناامیدی قشر  کشاورز خواهد بود و طبعا گروهی از کشاورزان قادر به تولید نخواهند بود و عده ای هم که با افزایش چند صد درصدی کود و نهاده ها چنانچه تولید کنند با قیمت تمام شده بالا روبرو خواهند شد و بی شک با  تاثیرات منفی افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

وی افزود: با این وضع، صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی که بالاترین مصرف محصولات کشاورزی را دارد آسیبهای قابل توجهی خواهد دید و نتیجتا واحدها با کمبود سرمایه در گردش شدید روبرو خواهند شد و با تعطیلی واحدهای تولیدی روبرو خواهیم بود و واحدهایی که قادر به حل سرمایه در گردش باشند منطقا باید افزایش قیمت داشته باشند و نتیجه آن  گرانی خواهد بود و معلوم نیست شرایط اقتصادی چه خواهد شد!

وی گفت: آیا این شرایط، نتیجه انتصابات غیر متخصص و عجولانه در شرایط خاص اقتصادی نبوده است؟

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران در پایان به دهقان نیوز گفت: از دکتر روحانی رییس جمهور محترم، حجت الاسلام رییسی رییس محترم قوه قضاییه و از کمیسیون کشاورزی و اقتصاد و امنیت مجلس تقاضا می شود ورود کنند و هر چه سریعتر دستورات لازم را صادر نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.