کد خبر : 53250
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 8:01

نماینده تشکلهای کشاورزی استان کردستان در گفتگو با دهقان نیوز:

قیمت تراکتور ۲ برابر شد ولی قیمت گندم پایین ماند! / دولت باید حامی کشاورزان باشد / الگوی کشت نداریم

قیمت تراکتور ۲ برابر شد ولی قیمت گندم پایین ماند! / دولت باید حامی کشاورزان باشد / الگوی کشت نداریم

قیمت خرید تضمینی گندم بسیار پایین است.

نماینده تشکلهای کشاورزی استان کردستان گفت: قیمت تراکتور ۲ برابر شده است.

سید حسین رحیمی در گفتگو با دهقان نیوز با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم بسیار پایین است گفت: از سال ۹۶ تاکنون قیمت ادوات کشاورزی بخصوص تراکتور نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. تنها در همین سال ۹۸ قیمت تراکتور با توجه به اینکه تولید داخل است ۳ مرتبه صعود کرده و از ۱۶۰ میلیون به ۱۸۵ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

وی افزود: چرا با وجود اینکه قیمتها مدام در حال افزایش است ولی قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم اینقدر پایین مانده است؟!

وی ادامه داد: به همین علت، سطح زیر کشت گندم در شهرستان بیجار که دارای رتبه اول از نظر تولید گندم دیم در کشور است نسبت به سال قبل کاهش یافته و کشاورزان ترجیح داده اند محصولات دیگری کشت کنند.

 وی افزود: با توجه به سال رونق تولید از دولت انتظار می رود که حامی کشاورزان و تولیدکنندگان باشد. نه قیمت خرید تضمینی مناسبی داریم و نه الگوی کشت حتی دولت کود فسفاته که در عملکرد گندم نقش تعیین کننده دارد را به موقع عرضه نکرد.

رحیمی با اشاره به اینکه حتی صدا و سیما هم کشاورزی را فراموش کرده است گفت: از صدا و سیما انتظار داریم همانطور که به مسائل مختلف می پردازد به بخش کشاورزی نیز توجه ویژه داشته باشد گویا این بخش در صدا و سیما فراموش شده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی بیجار با تاکید بر اینکه کشاورزی مکانیزه تاثیر بسزایی در تولید دارد گفت: کشاورزی مکانیزه در بعضی مواقع تولیدات را دو برابرافزایش می دهد، هر چند در این راستا اقدامات خیلی خوبی در راستای مکانیزه کردن بخش کشاورزی و تسهیل در واگذاری تراکتور و کمباین به کشاورزان شهرستان کمک قابل توجهی شده است اما برای پیشرفت کشاورزی این منطقه نیازمند توجهات بیشتری است.

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: اگر به بخش کشاورزی با این  وضعیت، کمک و اقدام عاجل صورت نگیرد شاهد مهاجرت بیشتر روستائیان به شهر خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدمهدی کوه جانی چهارشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

سلام لطفا به بحث قیمت زعفران ورود کنید کشاورز زعفرانکار امسال با سرمایه گذاری که کرده و این قیمتها بدبخت میشه