کد خبر : 54080
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 14:06

تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه آفرید / خسارت ‌۲۲۰۰ میلیاردی کشاورزان!

تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه آفرید / خسارت ‌۲۲۰۰ میلیاردی کشاورزان!

اعمال تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه شد.

اعمال تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: شیوع کرونا از سویی و قوانین متعدد از سوی دیگر خسارات اقتصادی زیادی به استان وارد کرده و به نظر می‌رسد کشاورزان کرمانی در این میان بیش از دیگران آسیب دیدند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، سیدمهدی طبیب‌زاده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با عنوان اینکه مرزهای کشور بسته شد و صادرات برخی محصولات کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفت افزود: شایسته است با تمهیداتی و البته به سرعت این خسارات اقتصادی جبران شود. فاصله بین دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبه‌ها در هیئت دولت تا اجرا بسیار زیاد است و باید سریعا اجرا شود تا این دستورالعمل‌ها و مصوبات نتیجه بدهد.

وی با اشاره به اینکه گذاشتن تعرفه صادراتی برای محصول پیاز فاجعه ایجاد کرد افزود: زمانی این تعرفه صادراتی برداشته شد که پیاز سایر استان‌ها نیز به فصل برداشت رسید بود.

وی با بیان اینکه عملا انباشت پیاز در جنوب استان کرمان مشکلات زیادی ایجاد کرده است بیان کرد: در نهایت این اقدامات کشاورزان ما بودند که خسارت دیده‌اند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه مشکل کشاورزی استان کرمان بسته شدن مرزها است اظهار داشت: امکان صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد.

عباس سعیدی مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نبود کارگر در زمان گرده‌افشانی خرما مشکلاتی را برای این محصول ایجاد کرده است گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال افت محصول داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال در حوزه محصول خرما ۲۵ تا ۳۰ درصد خسارت از این بابت به کشاورزان برسد تصریح کرد: در بحث پسته هم همین مشکل را داریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه کمبود کارگر مشکلات زیادی ایجاد کرده است افزود: همین الان در برداشت گل محمدی مشکلات زیادی داریم و متاسفانه کمبود کارگر وجود دارد.

سعید برخوری مدیرکل جهادکشاورزی جنوب استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کشاورزان جنوب کرمان از شیوع کرونا خسارت دیدند اظهار داشت: این برآورد اولیه میزان خسارات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدمهدی کوه جانی سه شنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

سلام از زعفران و خرید به اصطلاح حمایتی اونم خبر بزنید
شاید آقای وزیر جدید فکری کنند چرا پول زعفرون مردم نگیرند
امسال با این قیمت زعفران و هزینه های بالای کارگری برداشت گل زعفران صرفه نخواهد داشت و روی زمین میماند
از رئیس سازمان تعاون روستایی کشور آقای شیرزاد بپرسند ۵۹ میلیارد تومن سود سال ۹۶ و ۹۷ کجا رفت چرا به زعفرانکاران هیچی ندادند این چه حمایتی است؟