کد خبر : 55207
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 17:41

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور:

اعطای غرفه‌ برای عرضه مستقیم گوشت عملی نشد / معاون وزیر صمت به قول خود عمل کند / نمی گذارند گوشت را با قیمت پایین و منطقی به مردم بدهیم!

اعطای غرفه‌ برای عرضه مستقیم گوشت عملی نشد / معاون وزیر صمت به قول خود عمل کند / نمی گذارند گوشت را با قیمت پایین و منطقی به مردم بدهیم!

دبیر ستاد تنظیم بازار نتوانست به قول خود عمل کند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با اشاره به قول معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت به تولیدکنندگان دام سبک کشور برای در اختیار قرار دادن مکانی در میادین میوه و تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظورعرضه مستقیم گوشت قرمز به مردم، از عدم تحقق این وعده خبر داد.

افشین صدر دادرس گفت: در برنامه زنده‌ای که حدود ۴۵ روز پیش در هشتم مردادماه در شبکه خبر با موضوع تنظیم بازار گوشت و مرغ روی آنتن رفت، پس از بحث فراوان میان دبیر ستاد تنظیم بازار که معاونت بازرگانی داخلی کشور در وزارت صنعت را نیز برعهده دارد و نمایندگان تولیدکنندگان گوشت و مرغ پیرامون عرضه گوشت و مرغ به قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان، معاون بازرگانی داخلی به تولیدکنندگان قول داد در میادین میوه و تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا هر مکانی که توانایی عرضه داشته باشند، غرفه‌هایی را برای عرضه مستقیم گوشت و مرغ قرار خواهد داد.

وی توضیح داد: بعد از برنامه‌ای که ۸ مردادماه در شبکه خبر داشتیم، ما پیگیری‌های خود را آغاز نمودیم و بعد از جلسه و هماهنگی با همکاران خود، ۷ تشکل دام و طیور درخواست خود را طی یک نامه رسمی برای دبیر ستاد تنظیم بازار کشور فرستادند. آقای محمدرضا کلامی نیز نامه ما را برای سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران ارسال کردند. اما متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که بنده و همکارانم انجام دادیم و قول صریح معاون بازرگانی داخلی کشور که در آن برنامه زنده تلویزیونی، صراحتا به ما اعلام کردند، من بعنوان مسئول بازرگانی کشور این قول را به شما می دهم که در میادین میوه و تره‌بار یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا هر جایی که شما توان عرضه داشته باشید ما غرفه برای عرضه مستقیم گوشت و مرغ در اختیار شما قرار می‌دهیم، دو روز پیش به ما خبر دادند که سازمان میادین و تره‌بار درخواست ما را نپذیرفته و گفتند، غرفه‌ها از طریق مزایده واگذار شده است و الان نیز غرفه‌ای به صورت آزاد دست سازمان میادین نیست و در نتیجه نمی‌توانیم کاری برای شما بکنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در ادامه با اشاره به اینکه تخصص وی و همکارانش در اتحادیه متبوعش، تولید و عرضه دام سبک می‌باشد گفت: جدا از این مورد، بر اساس صحبت‌هایی که در گذشته نیز با دبیر ستاد تنظیم بازار پیرامون ۳ جایگاه عرضه دام سبک در سطح شهر تهران که در مناطق ۱۸، ۱۵ و ۴ شهرداری تهران قرار دارد، داشتیم، از ایشان درخواست کردیم با توجه به اینکه اتحادیه ما به صورت تخصصی در کار تولید و عرضه دام سبک است، این جایگاه‌ها را که مختص عرضه دام سبک نیز می‌باشد، در اختیار اتحادیه ما قرار دهند تا بتوانیم گوشت گوسفندی را با قیمت پایینتر و منطقی و بدور از واسطه‌ها، به دست مردم برسانیم که متاسفانه این درخواست ما نیز با جواب منفی روبرو شد و مکانی را در اختیار ما قرار ندادند.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر هر دو پیگیری ما به نتیجه مثبت نرسیده است و در عین حال این غرفه‌ها نیز روال عادی خود را از طریق مزایده طی می‌کند و کار تمام شده است. این در حالی است که ما تمام هماهنگی‌های لازم را با همکاران برای عرضه مستقیم گوشت گوسفندی با کیفیت به شهروندان، انجام داده بودیم.

وی در پایان گفت: در رابطه با این موضوع و قول معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، ما حتی یک نسخه از رونوشت نامه ارسالی به معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت را برای سازمان تعاون روستایی نیز ارسال کردیم و همکاران ما در این سازمان نیز بواسطه ارتباط بسیار نزدیکی که با سازمان میادین و تره‌بار دارند، چندین جلسه نیز با مسئولین سازمان میادین و تره‌بار تهران داشتند و به صورت مستقیم راجع به غرفه عرضه گوشت و دام مذاکره کردند اما در نهایت این پیگیری و تلاش‌ها نیز، نتیجه مثبتی به همراه نداشت. در نهایت باید عرض کنم، پیگیری‌ها به صورت حضوری و مکاتبه‌ای از طرق مختلف انجام شده است اما نتیجه‌ای نداده است و جواب مسئولین امر به ما منفی بوده است و چاره‌ای نداریم جز اینکه اعلام کنیم، آقای محمدرضا کلامی معاون بازرگانی داخلی کشور و دبیر ستاد تنظیم بازار نتوانست به قول خود عمل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.