کد خبر : 47252
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 دی 1397 - 23:45

طرح محصول گواهی شده اجرا می شود

برای اطمینان مصرف کنندگان از سلامت تولیدات کشاورزی طرح محصول گواهی شده در کشور اجرا می شود.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اطمینان مصرف کنندگان از سلامت تولیدات کشاورزی طرح محصول گواهی شده در کشور اجرا می شود.

سعید سعادت در گفتگو با ایرنا در بوشهر افزود: محصولات کشاورزی تولیدی درکشور سالم است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تولید محصول گواهی شده مشخص می شود هر محصول کشاورزی تولیدی تحت نظارت، کنترل و فاقد هرگونه آلاینده و آفت کش است.
سعادت ادامه داد: این طرح با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاوزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه های حاکمیتی مرتبط با سلامت غذا اجرا می شود.
وی ادامه داد: براین اساس باهمکاری سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی تدوین و برای اجرای آن سامانه سرگانیک به عنوان پایگاه اطلاع رسانی در مورد محصولات گواهی شده ارگانیک راه اندازی شده است.
سعادت ادامه داد: براین اساس همه تولیدکنندگانی که محصول گواهی شده و ارگانیک را تهیه می کنند باید در این سامانه ثبت نام کنند تا فرایندهای گرفتن مجوزها از این سامانه انجام شود.
وی یادآور شد: محصول گواهی شده ای که از این طریق تولید می شود باید دارای کد شناسایی از وزارت جهاد کشاورزی باشد که از این طریق تولید کننده، کشاورز، شرکت خدمات رسان و بازرسی شناسایی می شوند.
سعادت افزود: همچنین محصول تولیدی از طرف سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دارای نشان حد مجازآلاینده هاست به این معنی که این محصولات فاقد هرگونه باقی مانده آفت کش، آلاینده و نیترات است.
مشاور وزیرجهاد کشاورزی تاکید کرد: در زمینه سلامت محصولات کشاورزی مشکلی وجود ندارد ولی برخی بد مصرفی ها باعث ایجاد آلودگی های خیلی ناچیزی در برخی از محصولات می شود.
سعادت یادآور شد: به همین دلیل برنامه تولید محصول گواهی شده اجرا و تلاش می شود محصولات فاقد هرگونه عناصر آلاینده و آفت کش در قالب بسته بندی و برند وارد بازار شود و یک شرکت به عنوان بازرسی محصولات را گواهی کند.
وی تاکید کرد: مرجع رسمی ارائه آمار مربوط به سالم نبودن محصولات کشاورزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اظهار نظر هر مرجع دیگری فاقد استناد رسمی است.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲۲میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شد ممکن است بخش جزیی از این محصولات دارای آلودگی باشند ولی تعمیم این مساله به همه محصولات کشاورزی منطقی نیست و دور از انصاف است.
۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.