تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 6:45

گفتگو با دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی بردسیر

گفتگو با دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی بردسیر

مطالبه صنف کشاورزی شهرستان بردسیر، دو بانده شدن جاده روستایی است. جبران خسارت سرما و پرداخت بدهی کشاورزان چغندر کار از مطالبات ماست.

دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی بردسیر گفت: مطالبه صنف کشاورزی شهرستان بردسیر، دو بانده شدن جاده روستایی است. جبران خسارت سرما و پرداخت بدهی کشاورزان چغندر کار از مطالبات ماست.

جمشید بهزادی به دهقان نیوز گفت: خطری جدی که شهرستان بردسير نگارستان طبیعت بکر استان کرمان را تهدید می کند خطر خشکسالی است البته اگر تمهید مقدمات در استفاده بهینه از منابع آبی ادامه انتقال آب خلیج فارس با شهرستان بردسير در اسرع وقت خصوصا در سال جاری که به دفعات ما با صدای رسا خطر آلایندگی فولادها و بارش باران های اسیدی و از بین رفتن خاک کشاورزی و خشکسالی را فریاد زدیم. لاززم به ذکر است از آنجا که شهرستان بردسير مادر منابع آب های زیر زمینی مرکز استان کرمان و شهرستانهای هم جوار است و گفتنی ست که در حال حاضر نیم بیشتر از آب شرب مرکز استان شهر کرمان و شهر رفسنجان را تامین می کند در کنار تامین آب فولادها که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود علیرغم اینکه بارها گفته شده که خواستگاه فولادها مناطق گرم خشک نیست و پیشنهادی که قبلا به نماینده محترم مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان داده شد که بجای راه اندازی فولادی دیگر با توجه به تابش آفتاب به مدت ۳۳۰ روز بدون اغراق در سال و برق همه فولادها و چندین استان را نیز تامین می کند. از آنجا که زوایه تابش آفتاب در منطقه پیشنهاد شده بسیار عالی با بازدهی بالاست.
وی گفت: ما کشاورزان چند خواسته بحق در راستای احقاق حقوق و حق تضییع شده مان داریم. اول: اختصاص دادن سهمیه بیشتری به فرزندان کشاورزان در بکارگیری در صنایع فولاد. دوم: جاده روستای حد فاصل شهرستان بردسير و شهر نگار با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت سیستان و بلوچستان _ بندرعباس تبدیل شده است به جاده مرگ. در هفته دو الی سه نفر از کشاورزان در حال تردد برای امورات کشاورزی خود آسیب می بینند. سوم: بدهی کارخانه قند که از سال هشتاد و پنج تعطیل شده مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.