کد خبر : 56706
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 14:16

دبیر نظام صنفی کشاورزی البرز:

کشاورزان بدلیل تورم از آبیاری تحت فشار استقبال نمی کنند / گرانی نهاده های دامی بیداد می کند / نظارتی برای خرید گوشت از دامداران نیست / دلال بیشتر از دامدار سود می برد

کشاورزان بدلیل تورم از آبیاری تحت فشار استقبال نمی کنند / گرانی نهاده های دامی بیداد می کند / نظارتی برای خرید گوشت از دامداران نیست / دلال بیشتر از دامدار سود می برد

دولت هیچ نظارت و حمایتی برای خرید گوشت از دامداران ندارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی البرز گفت: دولت هیچ نظارت و حمایتی برای خرید گوشت از دامداران ندارد. کشاورزان بدلیل تورم از سیستمهای آبیاری تحت فشار استقبال نمی کنند.

امیرعلی بابایی به دهقان نیوز گفت: در حال حاضر از لحاظ تامین نهاده های دامی که توسط دولت تامین می شود با مشکلات کمتری مواجه هستیم. در بحث قیمت متاسفانه آنقدر گرانی بیداد می کند که دامداران را کلافه کرده است. قیمت هر کیلو یونجه در سال گذشته ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان بود ولی امسال با قیمت پایه ۴۰۰۰ تومان شروع شد، کاه از کیلویی ۸۰۰ تومان به کیلویی ۳۰۰۰ تومان رسیده است. قیمت اسپرم، داروهای مصرفی، ادوات و تجهیزات، کارگری و غیره سر به فلک کشیده اما قیمت گوشت و شیر با تورم پیش نرفته است در حالیکه دولت بصورت دستوری به دامداران اعلام نرخ می کند. هیچگونه کارشناسی در مورد هزینه های انجام شده صورت نگرفته است. دلال بیشتر از دامدار سود می برد. دولت باید برای حل این معظل، واسطه ها را حذف و از ارگانهایی حمایت کند که دامدار با خیال راحت و با تضمین جهت عرضه گوشت و شیر خود به آنجا مراجعه کند. نظارت و حمایت دولت دیده نمی شود. شرکتهای لبنی، شیر را بصورت مدت دار(معمولا دو ماهه) خریداری می کنند ولی دامدار تمامی اقلام مصرفی را نقدی و یا پیش خرید می کند.

وی گفت: از نظر بحث منابع آبی، کشور با معظلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، اکنون که باید به سمت استفاده بهینه منابع آبی بخصوص از سیستمهای آبیاری تحت فشار قدم برداریم، متاسفانه تورم افسارگسیخته مانع انجام این طرح ها شده و کشاورزان بدلیل عدم تامین منابع مالی از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار ناامید هستند و دولت هم آنطور که باید حامی نیست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی البرز به دهقان نیوز گفت: در خصوص بیمه بهره برداران بخش کشاورزی، سازمان تامین اجتماعی نسبت به جذب بیمه شوندگان جدید سر باز زده و سنگ اندازی می کند. هچنین کشاورزانی که از سوی نظام صنفی کشاورزی پروانه فعالیت دریافت کرده اند از نگاه تامین اجتماعی کارفرما محسوب می شوند و حق بیمه شان بصورت تمام و کمال دریافت می گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.