کد خبر : 26092
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1395 - 22:14

عضویت شرکت های کشاورزی و کشت و صنعت ها در نظام صنفی کشاورزی

عضویت تمام تولیدکنندگان و بهره برداران در نظام صنفی کشاورزی ضروری است.

عضویت تمام تولیدکنندگان و بهره برداران در نظام صنفی کشاورزی ضروری است.

پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی نوشت:

پرسش: آیا طرح عضویت اعضای شرکت های تعاونی کشاورزی، تولید روستایی، سهامی زراعی و کشت و صنعت در نظام صنفی کشاورزی اجباری است یا اختیاری؟ در صورت اختیاری بودن چه لزومی به اجرای این طرح می باشد؟

پاسخ: این طرح با اهداف شفاف سازی اعضاء تعاونی ها از لحاظ شاغل بودن در بخش کشاورزی، برخورداری اعضاء تعاونی ها از منافع و مزیت های صنفی، ارائه خدمات به شاغیلن واقعی بخش کشاورزی، شفاف سازی مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی با دریافت پروانه فعالیت نظام صنفی اعضاء تعاونی ها، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان بخش کشاورزی و ایجاد زمینه تعامل و همگرایی بیشتر بین شبکه تعاونی ها و تشکل های زیر بخش کشاورزی است.

لازم به ذکر است که چون سیاست و استراتژی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران این است که زمینه عضویت همه تولیدکنندگان و بهره برداران را در نظام صنفی کشاورزی مهیا نماید؛ لذا با تصویب این طرح بخشی از تولیدکنندگان و بهره برداران عضو تعاونی ها به عضویت نظام صنفی کشاورزی در می آیند.

با توجه به این که نظام صنفی بستر برنامه ریزی بخش کشاورزی می باشد عضویت تمام تولیدکنندگان و بهره برداران در نظام صنفی کشاورزی ضروری است. در آینده نزدیک عدم عضویت تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی موجب اختلال در آمار و اطلاعات بخش کشاورزی شده و کشاورزی که عضو نشود از بسیاری از خدمات، هدایت و حمایت محروم می ماند.

اجرای این طرح که جزء برنامه های عملیاتی سال ۹۵ سازمان مرکزی تعاون روستایی و از تعهدات مدیریت تعاون روستایی استان ها به صورت پایلوت مشخص شده است اجباری می باشد؛ و لازم است مراحل و اقدامات آن به انجام برسد اما عضویت افراد شناسایی شده در نظام صنفی اختیاری است. لازم به توضیح است یکی از مراحل اجرایی این طرح، شناسایی و توجیه اعضای تعاونی های غیر عضو نظام صنفی کشاورزی و معرفی برای به عضویت در نظام صنفی است.

اجرای آزمایشی (پایلوت) این طرح، سال جاری ۹۵ در نظر گرفته شده است و اجرای کامل آن در کل تعاونی های کشاورزی کشور از سال ۱۳۹۶ آغاز خواهد شد. در اجرای پایلوت مقرر شد در سال ۱۳۹۵ در هر شهرستان، یک شرکت تعاونی کشاورزی، یک شرکت تعاونی تولید روستایی و یک شرکت کشت و صنعت یا شرکت سهامی زراعی به عنوان پایلوت انتخاب و طبق دستور العمل اجرایی با تشکیل کارگروه استانی و برنامه ریزی توسط این کارگروه عملیاتی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.