کد خبر : 203
تاریخ انتشار : جمعه 10 مهر 1394 - 10:45

۹۰ درصد آب در کشاورزی مصرف می شود / کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی کنند

دهقان نیوز / امروز بحث مصرف آب مجازی یکی از جدی ترین چالش های پیش روی کشور است.

دهقان نیوز / امروز بحث مصرف آب مجازی یکی از جدی ترین چالش های پیش روی کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در صورتی که کشاورزان فقط ۱۰ درصد از مصرف آب صرفه جویی کنند، به اندازه مصرف بخش شرب و صنعت در کشور صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش دهقان  نیوز، رحیم میدانی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، سه درصد صنعت و هفت درصد برای شرب استفاده می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: نمی توان چنین سختگیری را برای مردم ایران داشت و باید آنان را با فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای مصرفه بهینه این مایه ی حیات تشویق کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز بحث مصرف آب مجازی یکی از جدی ترین چالش های پیش روی کشور است.

میدانی ادامه داد: نبود برنامه ریزی مناسب برای کشت محصولی متناسب با وضعیت آبی هر منطقه، بخش کشاورزی را وادار به مصرف آب بیشتر و فروش محصول ارزان تر و در نهایت صادرات آن می کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: امسال تفاهم نامه همکاری میان وزارت نیرو و کشاورزی منعقد شد که بر اساس آن وزارت کشاورزی موظف شد برنامه ای دقیق برای معرفی محصولاتی با بازده بالا، متناسب با وضعیت آبی هر منطقه و سود آور را شناسایی و به کشاورزان معرفی کند.

وی به تشکیل مستمر شورای عالی آب در دولت یازدهم اشاره کرد و از برگزاری فقط هفت جلسه طی ۱۳ سال گذشته برای این شورا خبر داد.

میدانی بر لزوم فعالیت بر روی جنبه های فرهنگی صرفه جویی در مصرف آب و بهینه سازی استفاده از آن تاکید کرد و خواستار آماده سازی افکار عمومی برای صرفه جویی در این زمینه و مطلع شدن از قیمت حقیقی آب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.