کد خبر : 22401
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1395 - 23:02

۸۰ درصد مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزی بیمه نیستند

۸۰ درصد مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزی زیرپوشش بیمه نیستند. برای جذب مشمولان در پوشش بیمه کشاورزان نیاز به فرهنگ سازی و همکاری جامعه هدف است.

۸۰ درصد مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزی استان یزد زیرپوشش بیمه نیستند

 حسن ابراهیمی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در استان یزد طبق آمارهای موجود حدود ۸۹ هزار نفر مشمول بیمه این صندوق هستند تاکنون تنها ۲۰ درصد آنان زیرپوشش قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد از میانگین کشوری حدود ۴ درصد پایین تر است و این آمار شایسته استان نیست و برای جذب مشمولان در پوشش بیمه کشاورزان نیاز به فرهنگ سازی و همکاری جامعه هدف است .
این مسئول تصریح کرد: طبق مصوبه سال ۱۳۸۳ مقرر شده بود در مدت دو سال تمام جمعیت کشاورز و روستایی که فاقد بیمه هستند زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
ابراهیمی از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی استان خواست برای شناسایی افراد واجد شرایط، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آنان برای استفاده از بیمه اجتماعی کشاورزان تلاش کنند.
وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد بخاطر کمبود نیرو و پراکندگی مناطق روستایی به تنهایی نمی تواند کار شناسایی و جذب مشمولان طرح بیمه اجتماعی کشاورزان را انجام دهد.
این مسئول اظهار داشت: هم اکنون حدود ۸۰۰ خانوار در سطح استان یزد از خدمات مستمری این صندوق استفاده می کنند و در سه تا چهار سال آینده اولین گروه بیمه شدگان این صندوق بازنشسته می شوند.
استان یزد دارای ۱۰ شهرستان و افزون بر یک میلیون و ۸۰ هزار نفر جمعیت است که حدود ۳۰ درصد آنان در مناطق روستایی زندگی می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.