کد خبر : 893
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 - 8:57

۶۰ درصد اعضای نظام مهندسی‌کشاورزی بیکارند !

۶۰ درصد اعضای نظام مهندسی‌کشاورزی بیکارند !

دهقان نیوز / سازمان نظام مهندسی کشاورزی با دارا بودن مهندسین کشاورزی عضو خود در سراسر کشور می‌تواند در بهبود وضع بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

دهقان نیوز / سازمان نظام مهندسی کشاورزی با دارا بودن مهندسین کشاورزی عضو خود در سراسر کشور می‌تواند در بهبود وضع بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

به گزارش دهقان نیوز از ارومیه، ۶۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان جویای کار هستند.

این مطلب را رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در نشست مشترک رئیس سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اعلام کرد و افزود: از بدو تأسیس این سازمان تاکنون ۷۰۰ دوره آموزشی براساس نیازسنجی‌های انجام شده در موضوعات مختلف اعم از آزمون‌های ادواری در زمینه آبیاری تحت فشار، سم فروشی و غیره در سازمان برگزار شده است.

امین آقایی افزود: در راستای کاهش تصدی‌گری و واگذاری بخشی از امور بخش دولتی به بخش خصوصی از سال گذشته تاکنون این سازمان تفاهمنامه‌های مختلفی را با سازمان‌ها و ارگان‌هایی از قبیل جهاد کشاورزی، ادارات منابع طبیعی، دانشگاه ارومیه، سازمان فنی و حرفه‌ای، صندوق مهر رضا و شهرکهای صنعتی منعقد کرده است.

او اظهار داشت: برای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه نیز دوره‌های آموزشی برای بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سطح ۱۰۷۵ روستای استان به کشاورزان برگزار شده است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم این طرح را در تمامی روستاهای استان اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: باید مسئولان دولتی اهتمام ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات برای تقویت و توسعه فعالیت‌های این تشکل تأثیرگذار در رونق اقتصادی بخش کشاورزی داشته باشند.

اسمعیل کریم‌زاده با اشاره به توانمندی این سازمان به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با دارا بودن مهندسین کشاورزی عضو خود در سراسر کشور می‌تواند در بهبود وضع بخش کشاورزی مؤثر واقع شود.

کریم‌زاده ارتقای سطح دانش،‌ اخلاق حرفه‌ای، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با استفاده از توان علمی دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و پتانسیل‌های موجود کشور و نظارت بر حسن اجرای وظایف فنی و حرفه‌ای اعضاء را از جمله وظایفی عنوان کرد که برعهده این تشکل غیردولتی قرار داده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.