کد خبر : 3217
تاریخ انتشار : جمعه 2 بهمن 1394 - 22:13

۵۰ درصد کشاورزان ؛ بیسواد و کم سواد هستند

دهقان نیوز / کاهش سرعت انتقال یافته های جدید تحقیقاتی توسط مروجان کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید به کشاورزان در بخش های مختلف مهمترین اثر بیسوادی بر بخش کشاورزی است.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / کاهش سرعت انتقال یافته های جدید تحقیقاتی توسط مروجان کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید به کشاورزان در بخش های مختلف مهمترین اثر بیسوادی بر بخش کشاورزی است.

 

اسمعیل کریم زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: پایین بودن سطح سواد بهره برداران آسیبی جدی بر پیکره بخش کشاورزی استان می تواند وارد کند.
وی اضافه کرد: کاهش سرعت انتقال یافته های جدید تحقیقاتی توسط مروجان کشاورزی در راستای افزایش راندمان تولید به کشاورزان در بخش های مختلف مهمترین اثر بیسوادی بر بخش کشاورزی است.
وی اظهار کرد: علی رغم سطح پایین سواد بهره برداران با تلاش های مستمری که در راستای تامین امنیت غذایی و تداوم تولید در استان انجام می دهند، امسال شش نفر از نمونه های ملی بخش کشاورزی از استان آذربایجان غربی انتخاب شده است.
کریم زاده ارتقای شاخص های توسعه استان از جمله سواد را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای ارتقای شاخص های توسعه و افزایش ارزش افزوده تولیدات، ضروری است با برنامه ریزی و هماهنگی تمام بخش های مدیریتی در شهرستان ها در راستای بالا بردن شاخص های توسعه و رسیدن به میانگین کشوری تلاش شود.
وی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه طرح شتاب بخشی سواد آموزی ۱۵هزار نفر است که مقرر شده تا این مخاطبان بیسواد در طول چهار سال آینده باسواد شوند.
آذربایجان غربی دارای ۲۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی است که سالانه ۶٫۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.