کد خبر : 46739
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397 - 11:38

بیکاری مطلق ۴۵ درصد دانش‌آموختگان کشاورزی!

باید با بکارگیری دانش آموختگان کشاورزی بدنبال افزایش ضریب نفوذ دانش در این بخش باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی بیکار مطلق هستند که این نیازمند برنامه ریزی دقیق وزارت علوم و جهاد کشاورزی است تا در نهایت موجب افزایش شاخص های تولید کشاورزی شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، مهدی تقی‌پور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و تجهیزات و سازه های گلخانه ای، با اشاره به ضرورت توجه به نیروی انسانی، فناوری و … برای توسعه پایدار بخش کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه نیروی انسانی بخش کشاورزی در حوزه فعالان آن مناسب نیست و از هر ۱۰۰۰ فعال بخش کشاورزی تنها ۱۴ نفر دانش آموخته این بخش هستند، بنابراین باید با بکارگیری دانش آموختگان کشاورزی به دنبال افزایش ضریب نفوذ دانش در این بخش باشیم.

وی با انتقاد از عدم تمکین وزارت علوم برای نیازسنجی دانش آموختگان بخش کشاورزی، گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی بیکار مطلق هستند که این نیازمند برنامه ریزی دقیق وزارت علوم و جهاد کشاورزی است تا در نهایت موجب افزایش شاخص های تولید کشاورزی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه نظام اقتصادی بخش کشاورزی باید از دستمزدی به کارمزدی تغییر یابد، گفت: در حال حاضر با برگزاری دوره های آموزشی و تربیت کارشناسان این حوزه باید به افزایش درآمد و بهره وری کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دنیا در گذار از کشاورزی مکانیزه به اتوماسیون است، گفت: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور ۱٫۷ اسب بخار است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲٫۱ اسب بخار کاهش یابد.

تقی پور با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی، اظهار کرد: در ایران به دلیل خرد بودن اراضی کشاورزی، باید نسبت به سرمایه گذاری و تشکیل شرکت های مکانیزاسیون بخش کشاوری حرکت کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر با وجود سرمایه گذاری پنج درصدی بخش کشاورزی، اشتغال این بخش ۱۸ درصد و سهم آن در تولید ناخالص داخلی ۱۴ درصد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد انگورج جمعه , ۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹

درود بر شما
نظام اقتصادی بخش کشاورزی باید از دستمزدی به کارمزدی تغییر یابد ! شما بفرمایید خطابتان به چه کسی است.

خوب در استان خودتان استارد بزنید تا دیگران الگویی از شما داشته باشند.

به نظرم این بخش از فرمایش فاقد برنامه عملیاتی و نوعا گفتار درمانی است. بخش کشاورزی دارای اقتصاد درونزاست و نیازی به اعتبار دولتی ندارد.