کد خبر : 37765
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 - 21:36

۱۰ هزار کشاورز بازنشسته می شوند

۱۰ هزار کشاورز روستایی و عشایری در دهه فجر امسال بازنشسته می شوند.

۱۰ هزار کشاورز روستایی و عشایری در دهه فجر امسال بازنشسته می شوند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار کشاورز روستایی و عشایری توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در دهه فجر امسال پیش از موعد بازنشسته می شوند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن عالمی در نشست خبری ویژه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر افزود: مردم باید با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی با فعالیت‌های انجام‌شده در اقصی نقاط کشور آشنا شوند زیرا کینه استکبار نسبت به انقلاب اسلامی با گذشت زمان بیشتر شده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، متعارف و غیرمتعارف سعی می‌کنند تا زهر خود را بریزد و ما باید مردم را در جریان این کارها قرار دهیم که یکی از مخاطبان ما مردم روستایی و عشایر هستند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متناسب با روستاییان و عشایر باید طراحی و عملیاتی شود، تصریح کرد: هدف دشمن به سمت ولی‌فقیه است و می خواهند چهره نورانی امام خمینی راحل(ره) را مخدوش جلوه دهند یا اینکه خلف صالح و جانشین امام یعنی رهبر انقلاب اسلامی را آماج تبلیغات سوء خودشان قرار دهند و در آینده هم قرار خواهند داد.
عالمی تصریح کرد: ما باید در دهه فجر که گوش و چشم مردم بیشتر به سمت رسانه‌ها معطوف است، این مطالب را به‌خوبی جا بیندازیم.
رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب را زبان گویای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در واقع مسئول خیمه انقلاب ولی‌امرمسلمین جهان است که اگر آسیب ببیند، خیمه انقلاب نیز آسیب خواهد دید.

** مشارکت ۲۸ دستگاه دولتی برای برنامه‌ ویژه دهه فجر در مناطق عشایری و روستایی
«پیمان فلسفی» دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: برنامه‌ ویژه دهه فجر در مناطق عشایری و روستایی با مشارکت ۲۸ دستگاه کشوری از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان و سازمان‌هایی همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاونت توسعه روستایی، ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۲۳ استان کشور اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: دستگاه های مشارکت کننده فعالیت‌های مرتبط با بخش روستایی و عشایری را در این کمیته پیگیری می کنند.
به گفته وی، طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده در این کمیته ۲ هزار واحد بهداشتی روستایی و عشایری توسط وزارت بهداشت در دهه فجر افتتاح می‌شود.
فلسفی احداث خانه‌های بهداشت،‌ مراکز جامع روستایی، درمانگاه‌های روستایی و منازل پزشکان در بخش‌های روستایی را ازجمله این طرح‌ها برشمرد و افزود: این طرح ها می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های وزارت بهداشت و ارائه خدمات درمانی بهتر به روستاییان و عشایر مؤثر باشد.
وی به افتتاح پنج هزار پروژه توسط سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خبرداد و گفت: ۶۰ درصد کل این پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی، ایجاد اماکن بهداشتی، مدیریت پسماند در هشت هزار روستا و ایجاد بوستان و فضای سبز است.
دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۳۵ پایگاه بسیج و ۱۵۰ حوزه و ۱۲ حوزه ویژه خواهران در سراسر کشور به خصوص در مناطق عشایری اجرایی می شود که سرکشی به خانواده شهدا، اعزام گروه های پزشکی به مناطق عشایری و اعزام مبلغ به این مناطق از مهم‌ترین آنها است.
وی اضافه کرد: ۱۵۰ عنوان برنامه ورزشی و بازی‌های محلی توسط فدراسیون ورزش‌های روستایی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
فلسفی به وجود ۱۴ هزار کانون فرهنگی و هنری روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: در همه این کانون‌ها برنامه‌های ویژه دهه فجر برگزار می‌شود.
وی با یادآوری وجود ۱۹ هزار گلزار شهدا در کشور گفت: ۱۷ هزار گلزار شهدای روستایی در دهه فجر غبارروبی می شوند.
دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۵۰۰ مورد صندوق اعتبارات خُرد روستایی و عشایری توسط دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی افتتاح می شود.
به گفته وی، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی نیز تاکنون ۱۰۸ صندوق به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد که بخشی از این تسهیلات دراین ایام در اختیار کشاورزان روستایی و عشایری قرار می گیرد.
فلسفی اظهارداشت: روز یازدهم بهمن‌ماه همه پروژه‌های روستایی و عشایری به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس توسط کمیته‌های روستایی و عشایری در ۳۱ استان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در روز چهاردهم بهمن‌ماه نیز همه بخش‌های عشایری و روستایی که عضو کمیته هستند، در حرم امام راحل(ره) با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.