کد خبر : 18233
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1395 - 8:51

یک مسئول: تمام مطالبات کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت می شود / حقی از کشاورز ضایع نمی شود

کشاورزان مطمئن باشند که تمامی مطالبات آن ها در آینده نزدیک پرداخت و به هیچ عنوان حقی از آن ها تضییع نمی شود.

 

تاخیر در پرداخت مطالبات گاهی اوقات ممکن است ایجاد شود اما کشاورزان مطمئن باشند که تمامی مطالبات آن ها در آینده نزدیک پرداخت و به هیچ عنوان حقی از آن ها تضییع نمی شود.

حمید بساطی اظهار داشت: میزان دقیق خرید آفتابگردان از کشاورزان استان مشخص نیست اما به طور قطع بخشی از تولید کشاورزان در فصل برداشت خریداری می شود.

شرکت غله از کشاورزان استان کرمانشاه آفتابگردان خریداری می کند

**خرید ۲ هزار تن کلزا
وی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۲ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری کرده است.
به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، این میزان کلزای خریداری شده در اختیار شرکت های ساخت روغن در استان قرار گرفته است.

**خرید ۷۳۸ هزار تن گندم
بساطی در باره خرید گندم از کشاورزان کرمانشاه هم گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ( ۳۱ مرداد) ۷۳۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
به گفته وی، ۶۸ مرکز خرید گندم تا پایان شهریور ماه کار خرید گندم از کشاورزان استان را ادامه خواهند داد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد که به صورت میانگین روزانه ۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری می شود.

** ۶۰ درصد افزایش خرید گندم
بساطی اعلام کرد که این مقدار خرید گندم در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: قیمت خرید گندم از کشاورزان متفاوت می باشد به گونه ای که حداقل قیمتی که گندم از کشاورزان خریداری می شود ۱۲ هزار و ۱۰۰ ریال و حداکثر آن نیز ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در باره پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال از مطالبات آن ها پرداخت شده و حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده است.
بساطی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات گاهی اوقات ممکن است ایجاد شود اما کشاورزان مطمئن باشند که تمامی مطالبات آن ها در آینده نزدیک پرداخت و به هیچ عنوان حقی از آن ها تضییع نمی شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری ۴۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیرکشت گندم رفت که ۹۷ هزار هکتار از این مقدار زیرکشت گندم آبی و ۳۱۷ هزار هکتار نیز زیرکشت گندم دیم رفته بود.
بساطی با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای بخش دولتی استان به ۳۰۰ هزار تن و ظرفیت سیلوهای بخش خصوصی نیز به ۹۰۰ هزار تن می رسد خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در هردو بخش ظرفیت ذخیره گندم داریم.
وی در پایان گفت: هم اکنون یک میلیون و ۵۶ هزار تن ذخیره گندم وجود دارد که حدود ۲۸۰ هزار تن آن از سال گذشته باقی مانده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.