کد خبر : 48530
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 11:07

گوجه‌ کاران خواستار مجوز صادرات محصول‌شان شدند

جمعی از گوجه‌فرنگی کاران خواستار تصمیم دولت در خصوص تجدیدنظر در تصمیم ممنوعیت صادران این محصول به خارج از کشور شدند.

گوجه‌فرنگی کاران هرمزگانی خواستار مجوز صادرات محصول‌شان شدند

‌جمعی از گوجه‌فرنگی کاران هرمزگانی با حضور در مقابل استانداری هرمزگان خواستار تجدیدنظر دولت در خصوص صادرات این محصول به خارج از کشور شدند.

‌به گزارش ایسنا، ‌جمعی از گوجه‌فرنگی کاران هرمزگان با حضور در مقابل استانداری هرمزگان خواستار تصمیم دولت در خصوص تجدیدنظر در تصمیم ممنوعیت صادران این محصول به خارج از کشور شدند.

نماینده کشاورزان معترض در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کارخانه‌داران رب گوجه‌فرنگی و گلخانه داران این محصول با لابی‌گری خود مانع از صادرات محصولمان به خارج از کشور شده‌اند.

رضا اخلاصی با بیان اینکه کارخانه‌داران رب گوجه‌فرنگی و گلخانه داران این محصول، گوجه‌فرنگی را با قیمت مفت از کشاورز هرمزگانی می‌خرند، تصریح کرد: قبل و بعد از برداشت محصول هرمزگان در استان‌های بوشهر و کرمان صادرات محصول گوجه‌فرنگی باز و مشکلی وجود ندارد اما تا نوبت به هرمزگان رسید، صادرات ممنوع شد.

نماینده کشاورزان معترض با اشاره به اینکه در زمان برداشت محصول گوجه‌فرنگی در استان بوشهر هم دولت تصمیم به ممنوعیت صادرات داشت اما حمایت مسئولان استانی مانع از این کار شد، اظهار کرد: مسئولان استان هرمزگان صدای ما را نمی‌شنوند و هرچه تلاش و رایزنی کردیم تنها به جمله اینکه “پیگیری می‌کنیم” بسنده می‌کنند.

اخلاصی با بیان اینکه تنها به گلخانه داران مجوز صادرات محصول می‌دهند، عنوان کرد: ۲۰ هزار گوجه‌فرنگی کار هرمزگانی نیز با این اقدام دولت در حال ضرر هستند به‌گونه‌ای که محصول گوجه‌فرنگی که پای کشاورز ۲ هزار و ۲۰۰ تومان هزینه در بردارد به قیمت یک هزار و ۴۰۰ تومان از آن‌ها خریداری می‌شود اما در بازار بین ۳ تا ۴ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی دلالان گوجه‌فرنگی را از کشاورزان هرمزگانی خریداری و به اسم محصول گلخانه‌ای صادرات می‌کنند، اضافه کرد: برخی از کشاورزان با توجه به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی با استفاده از بذر صادراتی با طرف عراقی برای تهیه محصول موردنیاز اقدام کرده اما اکنون نمی‌توانند این محصولی که بازار داخلی ندارد را صادر کنند.

اخلاصی در پایان با بیان اینکه تنها به امید اندک توجهی از سوی مسئولان استان امروز در مقابل استانداری هرمزگان حاضر شدیم، اظهار کرد: طی روزهای گذشته با حضور وزیر کشور در استان هرمزگان خواستار صحبت پنج‌دقیقه‌ای با وی شدیم که متأسفانه مسئولان استان مانع از تحقق این دیدار شدند تا وزیر کشور پای صحبت کشاورزان بنشیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.