کد خبر : 19685
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 19:52

گلایه رییس تحقیقات کشاورزی از کمبود تزریق نقدینگی به کشاورزی

بخش کشاورزی تا به امروز نتوانسته است از تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر بخش ها استفاده کند به طوری که حداکثر استفاده بخش کشاورزی از منابع بانکی ۸ درصد است.

بخش کشاورزی تا به امروز نتوانسته است از تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر بخش ها استفاده کند به طوری که حداکثر استفاده بخش کشاورزی از منابع بانکی ۸ درصد است.

 

پیش بینی می کنیم خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید گندم و جو تا سال ۱۴۰۴ داشته باشیم.

 اسکندر زند در آیین افتتاحیه گردهمایی ملی برنامه ریزی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب در موسسه تحقیقات خاک و آب در کرج، افزود: همچنین پیش بینی می شود تا همان سال در تولید روغن خوراکی و چغندر قند نیز به خودکفایی ۷۰ درصدی برسیم.
وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد کشور و محدودیت منابع آب، خاک و سرمایه گذاری، نیازمند دستیابی به امنیت غذایی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و کشاورزی دانش بنیان خواهیم بود.
وی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز بر اساس توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی و ترویج کشاورزی دانش بینان، زمینه این خودکفایی ها را فراهم می کند.
زند افزود: در همین راستا تاکنون ۱۵۸ دستاورد فنی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان واگذار شده است.
وی با گلایه از کمبود تزریق نقدینگی به بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی تا به امروز نتوانسته است از تسهیلات بانکی در مقایسه با سایر بخش ها استفاده کند به طوری که حداکثر استفاده بخش کشاورزی از منابع بانکی ۸ درصد است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به طرح ۹ برنامه برای رفع مشکلات خاک و آب کشاورزی در یک بازه زمانی کوتاه و میان مدت برای رسیدن به مدیریت پایدار خاک و آب، گفت: با نشر تحقیقات، مردم می توانند شاهد فعالیت فرزندان خود در عرصه نوآوری های ارزشمند در حوزه افزایش توانمندی های مدیریت آب و خاک باشند.
در حاشیه این همایش سه روزه، از نخستین جلد کتاب مدیریت پایدار خاک و آب رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.