تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 6:26

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بیجار

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی بیجار
رئیس اتاق اصناف کشاورزی بیجار گفت: روش برآورد خسارت صندوق بیمه کشاورزی به سود کشاورزان نیست. کشاورزان از بیمه دلسرد شده اند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی بیجار گفت: روش برآورد خسارت صندوق بیمه کشاورزی به سود کشاورزان نیست. کشاورزان از بیمه دلسرد شده اند.

سید حسین رحیمی له دهقان نیوز گفت: متأسفانه صندوق بيمه محصولات کشاورزی‌ بااقدامات غیرکارشناسانه خود و با استناد به برآورد خسارت‌ توسط ماهواره و پایش هوایی که درنتیجه موجبات تضییع حق خیلی از کشاورزان خسارت دیده خصوصا گندم کاران در استان کردستان شده است.

وی افزود: بعنوان‌ مثال درشهرستان بیجار در بعضی مناطق خطای بین ۵۰ الی۸۰ درصد اتفاق افتاده طوریکه در یک روستا مزارعی به فاصله کم و با یک مدیریت برآورد خسارت خطای فاحشی نشان می دهد. حال این سؤال پیش می آيد که‌ نظر کارشناسانی که در مزارع حضور پیدا نموده و از نزدیک خسارت‌های سرمازدگی و خشکسالی را مشاهده کرده اند چه می شود! پيشنهاد مي شود اگر پایش خسارت‌ ماهواره ای خیلی دقیق است، برای تصادفات جاده ای و شهری هم استفاده‌ شود تا در وقت مردم صرفه جویی و ترافیک هم کم شود.

وی گفت: انتظار داریم برای اکثر کارهای کشور استفاده گردد و نه این که فقط برای خسارت‌ مزارع کشاورز بیچاره استفاده‌ شود، کشاورزانی که مزارع خود را بیمه نموده به این امید که بعد از یکسال در صورت خسارت‌ حمایت خواهند شد. اگر صندوق بیمه محصولات کشاورزی در برآورد خسارت خود تجدید نظر نکند و به خواسته‌ بحق کشاورزان بی توجهی نشان دهد مطمئنا اعتماد مردم به این نهاد کم و در نتیجه موجبات دلسردی تولیدکنندگان را به دنبال خواهد داشت که این بر خلاف سیاست‌های دولت محترم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی می باشد.

گفتگو از: احسان حاصلفروش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.