تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402 - 9:54

گفتگو با یک زنبوردار همدانی

گفتگو با یک زنبوردار همدانی
استان همدان با دارا بودن بهترین و غنی ترین مراتع از نظر صنعت زنبوداری و تولید عسل در کشور بسیار حائز اهمیت است

مهدی خجسته به خبرنگار دهقان نیوز گفت: استان همدان با دارا بودن بهترین و غنی ترین مراتع از نظر صنعت زنبوداری و تولید عسل در کشور بسیار حائز اهمیت است و مسئولین باید بطور ویژه به این صنعت توجه داشته باشند. بخش زنبورداری نیز مانند سایر بخشهای کشاورزی با مشکلاتی روبروست که از جمله آن می توان به استقرار بدون مجوز برخی زنبورداران سایر استانها در استان همدان که باعث بوجود آوردن مشکلاتی در آینده صنعت تولید عسل در استان خواهد شد اشاره کرد.

وی افزود: در این خصوص تعاونی زنبورداران استان همدان می تواند برای استقرار و بنه گزاری زنبورستان ها برنامه ریزی کند. در اصل بعضی از زنبورداران بدون کسب مجوز از تعاونی زنبورداران استان همدان، وارد منطقه نهاوند می شوند که نه تنها تولید انحصاری عسل نهاوند را خدشه دار می کنند بلکه باعث انتقال بیماریهای باکتریایی و عفونی در زنبورهای عسل می گردند. این مسئله در طولانی مدت به صنعت زنبورداری خسارت وارد می آورد.

خجسته در ادامه اظهار داشت: بطور متناوب سعی شود جشنواره های عسل در نهاوند برگزار گردد و چه بهتر که برگزاری آن توسط زنبورداران واقعی دارای مجوز انجام گیرد تا بتوان بین تولیدکنندگان عسل و مشتریان ارتباط بهتری ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در صنعت پرورش ملکه زنبورعسل در استان همدان نیز باید به قیمت گذاری واحد برسیم و با ایجاد مراکز متعهد جهت پشتیبانی از سیستم نرخ گذاری یکسان بتوانیم در این صنعت متحد شده و با تشکیل رویه به زنبورداران تازه کار نیز کمک کنیم تا با پشتوانه علمی و با اطمینان خاطر پای در این صنعت مهم بگذارند.

 

گفتگو از: احسان حاصلفروش – دهقان نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.