تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 8:50

گفتگو با عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی کردکوی

گفتگو با عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی کردکوی

برنامه ریزی در بخش خصوصی بهترین راه حل برای مانع زدایی در بخش کشاورزی است.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی کردکوی گفت: شرکتهای تعاونی بهترین گزینه برای خرید فراورده های دامی از تولیدکنندگان هستند.

احمد اسکندری به دهقان نیوز گفت: کمبود نهاده های مصرفی دام مشکلات زیادی بوجود آورده مثلا برای یک دام(گاو) حداقل روزانه ۱۲۰ کیلوگرم کنستانتره نیاز است یعنی ماهانه میزان ۳۶۰ کیلو. در مقابل مقدار سهمیه ای که به واحدهای دامی اختصاص میدهند ماهانه حدود ۸۰ کیلوگرم برای هر دام است که تفاوت بسیار چشمگیری با نیاز واقعی دارد و دامدار مجبور است برای تامین این کمبود به بازار آزاد مراجعه کند و گرانتر بخرد در حالیکه طبق اعلام دولت هیچ نهاده ای نباید در بازار آزاد عرضه شود و غیرقانونی است، اکنون چگونه در بازار پیدا میشود، جای بسی سوال دارد.

وی گفت: در مورد خرید فراورده های دامی مثل گوشت و شیر هم مشکلات زیاد است و دلالان بطور آزادانه و خودسر نسبت به تعیین نرخ خرید از دامداران اقدام میکنند. اگر دولت از بخش خصوص مخصوصا شرکتهای تعاونی حمایت کند و برای آنها تضمین و اطمینان بدهد که کارخانه ها مشتری های ثابت آنها باشند قطعا دامدار و تولیدکننده با رغبت بالا اقدام به فروش محصول خود به اینگونه شرکتها میکنند.

وی به دهقان نیوز گفت: برنامه ریزی در بخش خصوصی بهترین راه حل برای مانع زدایی در بخش کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.