تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 3:47

گفتگو با رییس نظام صنفی کشاورزی جنوب کرمان

گفتگو با رییس نظام صنفی کشاورزی جنوب کرمان

دومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت  جشنواره ملی مرکبات دی ماه امسال در دانشگاه جیرفت کرمان برگزار شد.

رییس نظام صنفی کشاورزی جنوب کرمان گفت: دومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت  جشنواره ملی مرکبات دی ماه امسال در دانشگاه جیرفت کرمان برگزار شد.

 محمد علی پیراسته در گفتگو با دهقان نیوز هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی مرکبات جیرفت برشمرد و گفت: این جشنواره با حضور ۱۵ تن از سفرای جمهوری اسلامی، ۳۰ تن از نمایندگان مشترک اتاقهای بازرگانی جیرفت، ایران و سایر کشورهای جهان، تعدادی از رایزنهای اقتصادی سایر کشورها و همچنین معاونت وزیر کشاورزی، استاندار کرمان، ریاست سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، نمایندگان بخش خصوصی جیرفت و تولیدکنندگان بزرگ مرکبات و دیگر مسئولین برگزار شد و مورد استقبال شرکت کنندگان بخصوص سفرا قرار گرفت.

 وی به نقل از مدعویین گفت: جنوب کرمان با مساحتی قریب ۴۰ هزار کیلومتر مربع وسطح زیرکشت ۲۴۰ هزار هکتار با ۴/۵ میلیون تولید در ۱۰ محصول مقام اول تا چهارم ایران را دارا می باشد و با ۳۳هزار هکتار باغ مرکبات و تولید ۵۵۰ هزار تن  مقام سوم را بعد از استانهای مازندران و فارس و از لحاظ کیفیت مقام اول را دارد.

وی با اظهار مسرت از جایگاه کشاورزی منطقه و خصوصا امنیت آن یادآور شد: جیرفت با داشتن این پتانسیلها کم نظیر می باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی جیرفت به دهقان نیوز گفت: جنوب کرمان از لحاظ کشاورزی و معادن، غنی است  و از سرمایه گزاران می خواهیم که درهای بهشت ایران به روی آنان باز است.

همچنین جشنواره همراه با نوای محلی جیرفت و بازدید ازغرفه های مرکبات ادامه داشت و در پایان به تولید کنندگان  مرکبات که دارای گواهی مرکبات سالم بودند لوح تقدیر اهدا شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.