تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 9:20

گفتگو با رییس نظام صنفی کشاورزی تویسرکان

گفتگو با رییس نظام صنفی کشاورزی تویسرکان
 گردو عامل پیوند دو شهر تویسرکان و نیکسار است.

رییس نظام صنفی کشاورزی تویسرکان گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان گردو در سال ۱۳۹۷ و با هدف تشکیل صنف گردوکاران با ایجاد حلقه ارتباطی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاسیس گردید.

عبداله قمری در گفتگو با دهقان نیوز افزود: از عمده فعالیتهای این انجمن می توان به شناسایی و پیگیری مشکلات در زمینه تولید و صادرات محصول گردو، برنامه ریزی در بازار عرضه و تقاضا، ایجاد برنامه های آموزشی و برگزاری جشنواره سالانه گردو اشاره کرد.

وی گفت: جشنواره گردو امسال با هدف آشنایی با ارقام مختلف گردو، آشنایی با صنایع و فرآورده های جانبی گردو، آشنایی با صنایع دستی و گردشگری استان همدان و همچنین انتخاب گردوکاران برتر استان در شهرستان تویسرکان قلب گردوی ایران برگزار گردید.

رییس نظام صنفی کشاورزی تویسرکان در استان همدان گفت: در این جشنواره از هیات و شهردار شهر نیکسار بعنوان پایتخت گردو کشور ترکیه نیز دعوت شد و طی هماهنگی های بعمل آمده با این هیات قرار شد شهر تویسرکان ایران و شهر  نیکسار ترکیه بعنوان خواهرخوانده در زمینه محصول گردو معرفی و همکاری نمایند.

عبداله قمری در پایان به دهقان نیوز گفت: همچنین در خصوص تاسیس انجمن ملی گردوکاران ایران نیز با مسئولین کشور صحبت هایی شده که به امید خدا در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.