تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 6:26

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی نظرآباد

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی نظرآباد

رئیس نظام صنفی کشاورزی نظرآباد گفت: صنعت دامداری در حال رسیدن به بن بست است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی نظرآباد گفت: صنعت دامداری در حال رسیدن به بن بست است.
مهندس علیرضا امراه زاده به دهقان نیوز گفت: در حوزه فروش گوساله و گوشت با مشکلات بسیار فراوان روبرو هستیم. همچنین در بحث تامین نهاده های دامی هیچگونه همکاری با دامداران نمی شود و دامداران مجبورا بخش عمده نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد آنهم به قیمت های بسیار گزاف تهیه نمایند. دولت تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده ها را تامین میکند با قیمت دولتی اما مابقی آنرا باید از بازار تهیه کرد که تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت دارند.
وی گفت: دولت گوشت یخ زده برزیلی را کیلویی ۱۲۰ هزار تومان وارد میکند اما در مقابل با شعار حمایت از تولید همین گوشت یخ زده را حاضر است از دامدار داخلی کیلویی ۸۲ هزار تومان بخرد. این است شعار حمایت از تولیدکنندگان؟ دامدار محصول خود را با صرف کلی وقت و هزینه به کشتارگاه میفرستند و بعد از نظارت بر روی مراحل کشتار و بسته بندی، باید آنرا به سردخانه پشتیبانی با کلی هزینه ارسال نماید که پس از یکسال نگهداری تازه بیاید به قیمت ۸۲ هزار تومان به دولت بفروشد!!
وی به دهقان نیوز گفت: قیمت دارو از سال گذشته تا الان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است دردمان را به کی بگوییم! دولت قبلا واکسن را مجانی در اختیار دامداران میگذاشت اما الان باید هر واکسن را به مبلغ ۵۰ هزار تومان از دولت خریداری کنیم. دامداران در حال تعطیل کردن دامداری ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.