تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 6:35

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی منوجان

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی منوجان

پروانه نظام صنفی در تامین اجتماعی بی اعتبار شده است. بذر گندم را بصورت بوجاری نشده به کشاورز تحویل میدهند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی منوجان گفت: پروانه نظام صنفی در تامین اجتماعی بی اعتبار شده است. بذر گندم را بصورت بوجاری نشده به کشاورز تحویل میدهند.
عباس حیدری به دهقان نیوز گفت: پیشتر کشاورزان با در دست داشتن پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی جهت بیمه به سازمان تامین اجتماعی مراجعه میکردند و از سهمیه دولتی برای پرداخت حق بیمه خود استفاده میکردند اما چندی پیش دولت با ابلاغ نامه ای به سازمان تامین اجتماعی از پرداخت سهم دولت انصراف داده و پروانه نظام صنفی برای سازمان تامین اجتماعی دیگر اعتباری ندارد و کشاورزان مجبور هستند سهم بیمه خود را تمام و کمال از جیب پرداخت کنند.
وی افزود: امسال دولت بذر گندم را بصورت غیر بوجاری و تمیز نشده بین کشاورزان توزیع کرد یعنی گندم دارای ناخالصی از بذور علفهای هرز و حتی از ارقام مختلف گندم در هر کیسه بود. این یعنی کشاورز باید با هزینه خودش نسبت به بوجاری و تمیز کردن بذر گندم دریافتی اقدام کند و دولت با اینکار بار دیگر هزینه تراشی برای کشاورزان کرد. حتی سهمیه بذر توزیع شده نیز به اندازه کافی نیست و با کمبود مواجه هستیم. نه به اندازه کافی توزیع میشود و نه با نظم درست، زیرا به بعضی از کشاورزان سهمیه دیرتر از موعد رسید که باعث شد در زمان دیرتری نسبت به کاشت گندم بپردازند و خود این موضوع در میزان عملکرد و راندمان محصول اثرات منفی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.