تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 5:19

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی سرعین

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی سرعین

در بخش تولیدات دامداری اصول بهداشتی رعایت نمی شود. دستگاه های نظارتی ورود کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی سرعین گفت: در بخش تولیدات دامداری اصول بهداشتی رعایت نمی شود. دستگاه های نظارتی ورود کنند.
عادل صدری به دهقان نیوز گفت: بخش دامداری در شهرستان سرعین فعال است بطوریکه تولیدکنندگان از استانهای مجاور به این منطقه می آیند تا فراورده های لبنی خود را تولید کنند اما متاسفانه در این راه، جوانب و اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند بخصوص در مورد آب پنیر که در اصل محصولی زائد از چرخه تولید پنیر است و بسیار برای سلامت انسان و محیط زیست خطرناک است.

وی افزود: حجم زیادی از شیر که برای تولید پنیر استفاده می شود به آب پنیر تبدیل می شود. از هر ۱۰ تن شیر تنها حدود ۴ تن از آن به محصول پنیر و الباقی آن به آب پنیر تبدیل می شود که این آب از طریق سیستم فاضلاب و یا چاه دور ریخته می شود و وارد آبهای زیرزمینی شده که خطرات فراوانی به همراه دارد.

وی گفت: تقاضای ما از مسئولین ارگانهای مرتبط همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی، بهداشت و محیط زیست این است که بر این موضوع نظارت و پیگیری کنند و از طرق دیگر نسبت به جمع آوری آب پنیر تولید شده اقدام نمایند زیرا این فراورده نباید با آب چاه و یا فاضلاب شهر ادغام شود. باید برای این منظور فکری بشود و توصیه می شود که بهره برداران جهت بهداشت و تصفیه روند از طریق سپتینک و روشهای اصولی اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.