تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 6:58

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار
قیمت تضمینی گندم با نرخ تورم سازگار نیست. مسئولان از شعار حمایت از بخش کشاورزی دست بردارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار گفت: قیمت تضمینی گندم با نرخ تورم سازگار نیست. مسئولان از شعار حمایت از بخش کشاورزی دست بردارند.
سید حسین رحیمی به دهقان نیوز گفت: اگر مسئولین در ادعای حمایت از تولید صادق هستند باید به اعتراض کشاورزان گندمکار گوش کنند و قیمت گندم را حداقل ۲۰ هزار تومان اعلام نمایند در غیر اینصورت شعار مسئولان در حمایت از تولیدکنندگان، شعاری بیش نیست. چگونه ممکن است خرید و تعمیر ماشین آلات و ادوات کشاورزی، نهاده های کود و سم، هزینه‌های کارگری و غیره بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته‌ باشد ‌ولی قیمت گندم فقط ۲۰ درصد افزايش یاید!؟ آیا ادامه تولید منطقی است ؟!
وی گفت: قطعا اگر خواسته کشاورزان جدی گرفته نشود مطمئنا حضور دلال در خرید گندم این محصول استراتژیک دور از انتظار نیست. مطمئن باشید حاصل دسترنج کشاورزان به مصارف دامی خواهد رسید. کجاست حمایت از کشاورزان که به آن دلخوش باشیم! تسهیلات ۲۴ درصدی که آنهم بدست هر کشاورزی نمی رسد، تسهیلات ۴ درصدی و یارانه ای هم که در اختیار شرکت های بخش خصوصی شبه کشاورزی قرار داده می شود و در این بین کشاورزان خرده پا و دیم کاران هستند که نابود شدند. یکی پس از دیگری مجبور به رها کردن شغل اجدادیشان هستند و محکوم به حاشیه نشینی و روی آوردن به شغل‌ های کاذب و هرکاری غیر ازکشاورزی. پس این همه ادعای نمايندگان مجلس در حمایت از کشاورزان کجاست؟! چرا ما کشاورزان آن را لمس نمی کنیم.
وی گفت: خواهشا مسئولان از شعار حمایت از بخش کشاورزی دست بردارند. سال گذشته گندم ۱۱۵۰۰ تومان بود و دلار ۲۴ هزار تومان ولی اکنون نرخ دلار بالای ۵۰ هزارتومان است با این اوصاف بايد قیمت گندم ۳۰ هزارتومان اعلام می شد تا تعادل برقرار شود.

گفتگو از: دهقان نیوز – احسان حاصلفروش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.