تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 12:36

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بجنورد

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی بجنورد

خشکسالی باعث نگرانی کشاورزان شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی بجنورد گفت: خشکسالی باعث نگرانی کشاورزان شده است. قیمت سموم شیمیایی گران است. از صندوق بیمه کشاورزی رضایت نداریم. دولت فکری بکند.
غلامرضا سهرابی به دهقان نیوز گفت: امسال بدلیل بارش کم نزولات آسمانی، با عارضه خشکسالی برای کشتهای دیم مواجه هستیم حتی اراضی آبی هم با تنشهای خشکی روبرو شده اند که این موضوع باعث افت عملکرد محصول میشود.
وی گفت: با توجه به اینکه در فصل سمپاشی باغات انگور و دیگر محصولات هستیم قیمت سموم شمیایی بسیار گران شده و باغداران توان پرداخت و تهیه سم را ندارند. عدم مبارزه با آفات و بیماریها باعث ایجاد خسارت و در نتیجه کاهش کیفیت محصول خواهد شد. هزینه ها با خروجی نمیخواند اصلا نمیتوان با این قیمتهای سرسام آور مدیریت کرد.
وی گفت: همچنین کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه کشاورزی رضایت نسبی ندارند چرا که تعهدهای صندوق با واقعیت همخوانی ندارد و دردی از کشاورز دوا نمی شود. رئیس نظام صنفی کشاورزی بجنورد گفت: کارگزاران صندوق بیمه هم از دستمزدهای خود ناراضی هستند و با وجود گذشت ۸ ماه از سال زراعی جدید هنوز میزان کارمزدهایشان مشخص نشده و این باعث بی انگیزه شدن آنها گردیده است. کارگزاران صندوق معتقدند که امسال با توجه به تورم بالا و افزایش هزینه، محاسبه کارمزدها منطقی نیست و در حقشان اجحاف شده است. امیدواریم که دولت در این روزهای واپسین تدبیری برای حل این موضوع بیاندیشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.