تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 7:45

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز

در همه زیربخشهای کشاورزی مشکل داریم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان البرز گفت: در همه زیربخشهای کشاورزی مشکل داریم. مدیریت توزیع نهاده های کشاورزی بسیار ضعیف است. حذف معافیت بیمه کارگران بخش کشاورزی برای جهش تولید مضر است.
علی اصغر نجفیان به دهقان نیوز گفت: اگر مشاهده میکنید قیمت مرغ و تخم مرغ بالا رفته بدلیل عدم صحیح تخصیص ارز دولتی است. دولت به صراحت اعلام کرده که تنها میتواند ۶۰ درصد سهمیه نهاده های کشاورزی را در بازارگاه تامین کند و تولید کنندگان مابقی انرا باید از بازار آزاد تهیه کنند که در بازار آزاد هم بدلیل عدم نظارت با رشد بی سابقه قیمتها مواجه هستیم.

وی افزود: متاسفانه بجای اینکه دولت بیاید با توجه به شرایط موجود، قیمت مصوب را بالاتر ببرد تا بازار را تنظیم کند، مرغ یخ زده وارد میکند و داغ بر دل تولید کننده میگذارد.
وی گفت: بزرگترین مشکل ما در بخش نهاده های کشاورزی، تولید و توزیع نهاده هاست که متاسفانه پیش بینی میشود با این روال موجود قیمت سبزی و صیفی در فصل بهار با تورم زیادی مواجه شود. هر موقع کشتی های ما در حال بارگیری در بنادر هستند قیمت پایین می آید ولی پس از آن تا کشتی بعدی که به بندر برسد، قیمت ها دوباره بالا میروند.
وی به دهقان نیوز گفت: مشکلات کم بود، سازمان بیمه تامین اجتماعی هم پشت کشاورزان را خالی گذاشت و با صدور بخشنامه ای معافیت پرداخت حق بیمه کارگران شاغل بخش کشاورزی را باطل اعلام کرد این موضوع به ضرر جهش تولید خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.