تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 8:23

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری
برای ۳۷ هزار و ۲۴۳ هکتار معادل ۱۲ درصد پروانه کسب کشاورزی صادر شده است.

 

رئیس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از حدود ۲۴۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و زراعی موجود در استان برای ۳۷ هزار و ۲۴۳ هکتار معادل ۱۲ درصد پروانه کسب کشاورزی صادر شده است.

مرتضی درخشان اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ۹۴ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد که از پارسال تاکنون تنها پنج هزار و ۶۷۰ بهره‌بردار شامل دو هزار و ۸۰۹ نفر در بخش زراعت، دو هزار و ۶۰۰ نفر در باغبانی و بقیه در بخش دام، طیور و ماکیان در سامانه ارتقای سلامت محصولات گیاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس از حدود ۲۴۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و زراعی موجود در چهارمحال و بختیاری برای ۳۷ هزار و ۲۴۳ هکتار معادل ۱۲ درصد پروانه کسب کشاورزی صادر شده است.

درخشان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بهره‌برداران بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری که نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع مدیریت بهره‌برداران کشاورزی (سَبَک) اقدام نکرده‌اند و شناسنامه سلامت ندارند از هیچ یارانه دولتی و تسهیلات بانکی برخوردار نمی‌شوند.

وی بیان داشت: حفظ سلامت و بهداشت محصولات باغی، گلخانه‌ای و زراعی هم برای مصرف داخلی و هم صادرات از اصول اغماض‌ناپذیر دولت مردمی است و این مهم با جدیت از سوی جهاد کشاورزی پیگیری و اجرا می‌شود.

 

درخشان گفت: این سامانه از پارسال با هدف نظارت بر تولید و صادرات محصولات کشاورزی طراحی شده است که در آن امکان رعایت همه دستورالعمل‌های بین‌المللی در صادرات فراهم شده و بدون تاییدیه این سامانه امکان عرضه و صادرات وجود نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.