تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 14:28

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی طبس / به فریاد دامداران برسید

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی طبس / به فریاد دامداران برسید
قیمت پایین شیر، دامدار را مجبور به فروش گاو خود می کند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی طبس به دهقان نیوز گفت: قیمت پایین شیر، دامدار را مجبور به فروش گاو خود می کند. عاقبت گوشت قرمز در کمین شیر است.

مسعودرضا بندگی گفت: دامداری و کشاورزی در شرایطی که خشکسالی به دشت ها رسیده است، براستی کار سختی است و در چنین شرایطی بهره مندی از تجربیات گذشته بهترین راهکار برای خروج از بحران های حوزه ی دامداری و کشاورزی است.

وی گفت: خطاب به وزیر کشاورزی می گویم همانطور که می دانید پیش تر کارشناسان حوزه دام و اتاق اصناف کشاورزی از بی نظمی که امروز برای گوشت قرمز و قیمت های نجومی آن نامه های بسیاری قبل از حضور شما در راس وزارتخانه جهاد کشاورزی برای جلوگیری از بروز این بحران ارسال شد اما گویا اینکه دامدار بعنوان یک تولید کننده هیچ حقی از اقتصاد ایران ندارد.

 وی افزود: روند پیش رو در تولید مواد پروتئینی که یکی از مهمترین و پر مصرف ترین نیازهای کشور است، حال به جان شیر افتاده است. وقتی قیمت شیر برای تولید کننده فقط ۱۳ هزار تومان است در حالی که هزینه های تولید از قیمت خوراک دام، کنسانتره و … چندین برابر این رقم است، بی شک دامدار را مجاب به فروش گاو خود می کند. این راهکار که از روی ناچاری بر دامدار تحمیل می شود، عاقبتی جز شرایط گوشت قرمز که امروز مجبور به واردات آن هستیم نخواهد داشت، لذا ممکن است با کاهش تولید شیر نه تنها تعدادی از کارخانه های لبنی تعطیل و موجب بیکاری تعدادی از کارگران این واحدها شود، بلکه ممکن است واردات شیر هم داشته باشیم که نتیجه اش افزایش قیمت و بدنبال آن تورم در تمامی مواد لبنی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: آقای وزیر و مسئولین زیربط به فریاد دامداران برسید و نگذارید گاوهای شیری به کشتارگاه ها بروند و مواد پروتئینی از سبد خانوار بدلیل گرانی بیش از حد حذف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.