تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 6:59

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان بوشهر

گفتگو با رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان بوشهر

موضوع بخشودگی تسهیلات برای کشاورزان یکسان انجام شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان بوشهر گفت: موضوع بخشودگی تسهیلات برای کشاورزان یکسان انجام شود. ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر نیاز مبرم است. موانع صادراتی باعث ضرر به صیفی کاران شده است.
یعقوب کرمی به دهقان نیوز گفت: متاسفانه در نیمه اول سال۹۶ تعدادی از کشاورزان شهرستان دیر شامل بخشنامه بخشودگی تسهیلات نشدند در حالیکه بخشنامه مذکور از نیمه دوم سال۹۶ اجرایی شد. از مسئولین به ویژه وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس می خواهیم که این مورد را پیگیری نمایند.
وی افزود: شهرستان دیر در استان بوشهر بعنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل شهرت دارد که تولید سالیانه استان بوشهر با محوریت شهرستان دیر حدودا سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار تن میباشد اما متاسفانه با دارا بودن ۲ الی۳ کارخانه کوچک در استان نمیتوان این حجم از تولید را پوشش داد و نیاز به کارخانه های بزرگ جهت تولید رب گوجه فرنگی هست که این موضوع از طریق و پیگیری نماینده محترم مجلس در حال انجام است که با مدیریت و محوریت تعاون روستایی و با سهامداری کشاورزان ایجاد شود اما تاکنون میسر نشده است. احداث کارخانه های بزرگتر کار اشخاص حقیقی نیست و اینکار در توان تعاون روستایی میباشد.
وی گفت: در بحث گلخانه ها نیز با مشکلات تسهیلاتی مواجه هستیم که با توجه به گرانی و تورم افسارگسیخته، ساخت گلخانه ها متوقف شده که امیدواریم این مشکلات برطرف شود زیرا پتانسیل های زیادی در این شهرستان وجود دارد. و دولت باید با برداشتن محدویتها و با حمایت و مشوقات و تسهیلات بدون بهره و بلاعوض باعث تسریع کار و در توسعه آن تلاش نماید.
وی گفت: همچنین بدلیل نزدیکی به دریا و شوری آب چاه ها، کشاورزان دیر تصمیم به استفاده از دستگاه های آب شیرین کن گرفتند که متاسفانه از بابت دولت حمایت چشمگیر نشدند و با هزینه شخصی خود از این دستگاه های گران قیمت استفاده میکنند. حداقل انتظار میرود تعرفه برق مصرفی آب شیرین کنها از صنعتی به کشاورزی الف تغییر کند.
وی افزود: موضوع مهم دیگر در بحث صادرات است که به دلایل و مشکلات عدیده صادرات محصولات صیفی به خارج از کشور دستخوش ضرر و زیان برای کشاورزان میشود و بخاطر مسائل و قوانین بخش صادرات و گاها بسته شدن مرزها، صیفی کاران مجبور به برگرداندن محصول خود میشوند که این موضوع باعث از بین رفتن محصول و زیان به کشاورزان شده است.
وی گفت: آخرین موضوع در مورد ایجاد یک شورای قیمت گذاری برای محصولات صنایع تبدیلی ست که با درجه بندی و با اهداف مشخص در استان بوشهر نیاز هست که باید بطور ویژه به آن توجه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.