تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 7:21

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گناوه

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گناوه

دبیر نظام صنفی کشاورزی بندر گناوه از کار جالب یک کشاورز برای ذخیره آب باران و عدم همکاری مدیران اداره آب خبر داد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی بندر گناوه از کار جالب یک کشاورز برای ذخیره آب باران و عدم همکاری مدیران اداره آب خبر داد.

مسعود حیاتی که از کشاورزان روستای احمد حسین می باشد در گفتگو با دهقان نیوز از اقدام خود جهت ذخیره آب باران برای مصارف کشاورزی خبر داد و گفت: که سال گذشته با هماهنگی سازمان منابع طبیعی و با هزینه شخصی اقدام به ساخت یک سد بر سر راه آب باران  که از یک آبراهه به سمت دریا سرازیر می شد، نمودم و با اینکار توانستم جلوی هدررفت آب باران را بگیرم و از آن برای مصارف کشاورزی استفاده کنم.

وی گفت: پس از آن برای اخذ سهمیه سوخت موتورخانه جهت بهره برداری از آب ذخیره شده اقدام نمودم، با توجه به اینکه دریافت سهیمه نیاز به پروانه بهره برداری دارد به اداره آب مراجعه کردم اما مدیران زیربط همکاری نکرده و پاسخ روشنی نخمی دهند و می گویند که شما جلوی آبی که باید به دریا برای ماهیان برود را گرفته اید و نمی توان به شما پروانه داد. بیش از یکسال است که نامه نگاری های لازم را انجام دادم و جوابی نگرفتم. نه تنها همکاری نمی کنند بلکه به چشم یک متخلف به آدم نگاه می کنند. برخی مسئولین نگاهی عجیب به قضایا دارند.

وی گفت: در حالیکه سازمان منابع طبیعی، ایجاد چنین سدی آن هم با هزینه شخصی را کاری پسندیده شمارده و حتی درصدد تقدیر و معرفی اینجانب به مقامات می باشد زیرا به گفته این سازمان چنین کاری باعث ایجاد یک اکوسیستم جدید شده و علاوه بر تشکیل محیط زیست باعث تقویت منابع آب زیرزمینی نیز می شود ولی عدم همکاری اداره آب تا این لحظه بنده را از ادامه کار باز نداشته و اتفاقا بیشتر به آن ترغیب شده ام.

وی در پایان گفت: مدیران و مسئولین باید دید و نگاه خود را واقع گرا کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.