تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 7:10

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گناباد

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گناباد

آمارهای جهاد کشاورزی با واقعیت فاصله دارد. دامداران دام سنگین سنتی در حال ورشکستگی اند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی گناباد از اعتراض و نارضایتی دامداران سنتی به نحوه سهمیه خوراک دامی خبر داد و گفت: آمارهای جهاد کشاورزی با واقعیت فاصله دارد. دامداران دام سنگین سنتی در حال ورشکستگی اند.

محمد اصغری نوغابی به دهقان نیوز گفت: از بهمن ماه امسال طبق دستورالعملهای وزارت جهاد کشاورزی، سهمیه نهاده ها و خوراک دامی واحدهای صنعتی و سنتی بصورت یارانه ای مشخص شد که باعث نارضایتی و تجمع دامداران سنتی گنابادی جلوی ساختمان جهادکشاورزی شهرستان شد. خواسته آنها رفع تبعیضها و بی عدالتی در مدل سهمیه بندی است. بطور مثال: سهمیه نهاده هر راس دام صنعتی بیش از ۳برابر دام سنتی در ماه است.
وی گفت: با توجه به شرایط منطقه ای که عمده اشتغال بخش کشاورزی در حیطه دامداری است و ۶۰ درصد از دامداران در بخش دام سنگین سنتی و روستایی فعالیت میکنند، با ادامه روند این تبعیضها و بی عدالتیها نسبت به واحدهای سنتی، در آینده ای نزدیک بخش دامداری سنتی دام سنگین تعطیل خواهد شد و مالکین این واحدها به بیکاران اضافه میگردند.
وی افزود: همچنین در خصوص ارائه آمارهای جهاد کشاورزی باید بگویم که آمار و ارقام ابلاغ شده از سوی سازمان با واقعیت بسیار فاصله دارد بطوریکه بیش از ۹۵ درصد آمار دام سنگین استان خراسان رضوی اصیل میباشد اما آمار ارائه شده از طرف جهاد کشاورزی کمتر از ۵۰ درصد میزان واقعی ست. اگر فکری به حال بخش دامداری سنتی نشود قطعا با مشکلات بسیار زیادی از جمله ورشکستگی این بخش مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.