تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 - 14:57

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه

دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه گفت: کمباین داران تصمیمات کارگروه ها را رعایت نمی کنند. دولت باید نظارت کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه گفت: کمباین داران تصمیمات کارگروه ها را رعایت نمی کنند. دولت باید نظارت کند.

صابر جعفری به دهقان نیوز گفت: طبق مصوبه کارگروه مکانیزاسیون نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور نمایندگان کمباین داران و کشاورزان صورت می گیرد، تصمیماتی از جمله  نرخ ها و چگونگی همکاری بین کشاورز و کمباین دار اتخاذ می گردد اما متاسفانه بطور کلی از جانب اکثر کمباین داران رعایت نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد البته اتحادیه کمباین داران باید پیگیر باشد که نیست.

وی گفت: کمباین داران در بعضی ازمناطق بیشتر از نرخ مصوب کارمزد طلب می کنند و به حق خودشان قانع نیستند. اتحادیه کمباین داران مسئول است و باید با این موضوع برخورد کند. متاسفانه در این موارد  نرخ مصوب ملاک قرار نمی گیرد و بازی قدرت است که تعیین کننده می شود یعنی در جایی که کشاورز دارای زمین بیشتری باشد با کمباین دار توافق می کند و کمباین دار تابع می شود و بالعکس جایی که کشاورز خرده پاست، تابع کمباین دار می شود اما در شهرستان گلوگاه کشاورزان خرده پا هستند و این مسئله برای آنها مشکل ساز شده است و کمباین دار بیشتر از نرخ مصوب طلب می کند و علاوه بر آن اصطلاحی به نام شاگردانه وجود دارد تحت عنوان کارگر کمباین که آنهم جداگانه دریافت می کنند.

وی گفت: برای اینکه واقعا به یک ثبات برسیم نیاز به حمایت همه دستگاه‌ها است و حداقل برخورد قاطع با متخلفین که هم کمباین دار و هم کشاورز طبق قانون از تشکیلات مربوطه خودشان پیگیر باشند. نماینده کمباین دار اتحادیه مربوطه است و اگر به نرخ مصوب اعتراض دارد باید از طریق اتحادیه پیگیر باشد نه اینکه درمقام قضایی واجرایی قرار بگیرد و نرخ جداگانه تعیین کند. دولت باید با نظارت خود مشکلات را مرتفع کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.