تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 - 6:20

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی پارسیان

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی پارسیان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی پارسیان گفت: گوجه کاران از پایین بودن قیمت گوجه نگران هستند. دولت باید گوجه را بصورت تضمینی خریداری کند و جلوی دلالان را بگیرد. محمد فربود به دهقان نیوز گفت: قیمت گوجه فرنگی برای کشاورزان معظل شده است، در حال برداشت محصول گوجه هستیم و عمده ی خریدها توسط دلالان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی پارسیان گفت: گوجه کاران از پایین بودن قیمت گوجه نگران هستند. دولت باید گوجه را بصورت تضمینی خریداری کند و جلوی دلالان را بگیرد.
محمد فربود به دهقان نیوز گفت: قیمت گوجه فرنگی برای کشاورزان معظل شده است، در حال برداشت محصول گوجه هستیم و عمده ی خریدها توسط دلالان انجام میشود، قیمتی که پیشنهاد میکنند حتی کفاف هزینه تولید را هم‌ نمیدهد، کشاورزان حیران مانده اند که اگر به دلال بفروشند با ضرر مواجه خواهند شد و اگر هم نفروشند محصولشان روی دستشان می ماند این مسئله باعث نگرانی گوجه کاران شهرستان پارسیان شده است.
وی افزود: هزینه تولید هرکیلو گوجه فرنگی حدود ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان میباشد در حالیکه بعد از ارسال گوجه به میدان تره بار کیلویی ۱۸۰۰ تومان صافی محاسبه میکنند که تازه بعد از کسر هزینه های کارگری، سبد و هزینه حمل در انتها کیلویی حدود ۷۰۰ تومان دست کشاورز را میگیرد.

وی گفت: این اقدام مسوولین و شعار آنها در حمایت از تولیدکننده مغایرت دارد. بهتر است جهت حمایت از تولید کننده ها در بخش کشاورزی صنایع تبدیلی ها و صادرات آن اقدامات لازم را انجام دهند. دولت باید سریعا به این موضوع ورود کند و وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی از تولیدکنندگان نماید و دست دلالان را از این موضوع کوتاه کند. به داد کشاورزان برسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.