تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 9:53

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی میاندوآب

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی میاندوآب

گوجه را مفت از کشاورز می خرند. کاه را گران به دامدار می فروشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی میاندوآب گفت: گوجه را مفت از کشاورز می خرند. کاه را گران به دامدار می فروشند.

فوزیه رفیعی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: اکنون فصل برداشت گوجه فرنگی و بعضی محصولات باغی است. کارخانه ها پیشنهاد قیمت ۷۰۰ تومانی را به کشاورز برای هر کیلو گوجه می دهند در حالیکه قیمت تمام شده محصول بالای ۱۰۰۰ تومان است.

وی گفت: این چه عدالتی است هر سال به همین وضعیت می باشد و کشاورزان ناله می کنند. حتی برای فروش به میادین تره بار نیز باید چند روز در صف انتظار در پشت دربهای میدان بمانند تا محصول خود را بفروشند که این کار نه تنها باعث افزایش هزینه کرایه ماشین می شود بلکه کیفیت محصول را نیز پایین می آورد که در نهایت قیمت فروش را نیز کاهش می دهد.
وی گفت: همچنین در خصوص دامداران باید بگویم که قبلا قیمت خرید کاه به ازای هر تن اعلام می شد اما امسال قیمت بر پایه هر کیلو تغییر شکل داده و کیلویی ۱۷۰۰ تومان به دامدار می فروشند در حالیکه قیمت کرایه حمل و کارگر آن نیز جدا می باشد و بعد از آن نیز تولید کننده باید مواد افرودنی (کنستانتره) نیز به آن بیفزاید تا به مصرف دام برساند.
وی به دهقان نیوز گفت: دامداران می گویند که بدلیل بیماری کرونا میزان مشتری ها نیز کم شده و بازارها خوابیده اند. دامداری نیز دیگر صرف ندارد. هر سال اوضاع گرانی و بدی بازار را داریم ولی مسئولین گوش شنوا ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.