تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 8:25

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مهران

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی مهران

مسئولین در اجرای طرح سامانه گرمسیری مهران، وعده های توخالی می دهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی مهران گفت: مسئولین در اجرای طرح سامانه گرمسیری مهران، وعده های توخالی می دهند.

کریم دوست محمدی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری به مسئولین زیربط جهت اجرای طرح سامانه کشتهای گرمسیری برای ۶۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام باید بگویم در سال ۹۶ کلنگ این طرح در دو شهر مهران و دهلران خورده شد و مسئولین وعده دادند که ظرف مدت یکسال از تاریخ شروع آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: کارهایی انجام شد مانند تسطیح اراضی کشاورزی و شبکه انتقال اصلی آب احداث شدند اما در شهرستان مهران و توابع آن شبکه های فرعی هنوز احداث نشده اند در حالیکه سامانه جدید بخش عظیمی از کانالهای کشاورزی که از سال ۵۴ احداث شده بودند را خراب کرده است و جایگزین ندارد، بدون داشتن کانال فرعی نمی توان آبیاری مزارع را انجام داد.

وی گفت: متاسفانه تاکنون ۳ سال از اجرای این طرح در شهرستان مهران می گذرد ولی تکمیل و بهره برداری از آن بیشتر به یک رویا شباهت دارد و کشاورزان مهران نمی توانند بدون داشتن کانال های فرعی اقدام به آبیاری زمینهای خود کنند و با هزینه های بسیار زیاد و با استفاده از روشهای سنتی و دشوار اقدام به ایجاد کانال های خاکی کرده اند تا بتوانند آب را به مزارع برسانند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی مهران به دهقان نیوز گفت: به گفته مسئولین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه کشتهای گرمسیری تاکنون هزینه شده است اما دریغ از اتمام آن. هیچ دست اندرکاری احساس مسئولیت نمی کند و پروژه را ناتمام رها کرده اند. کشاورزان به امید کشاورزی امرار معاش می کنند و هیچکس احوال آنها را نمی پرسد. بارها با مقامات مربوطه از قبیل مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیر آب و خاک استان صحبت کردیم و جلسات چالشی داشتیم اما هیچ کاری پیش نرفته و مشکلات بیشتر شده اند.

کریم دوست محمدی در پایان گفت: از مقامات مسئول کشوری خواستاریم که از این طرح ناتمام و مشکلات بسیاری که بر اثر آن بر سر راه کشاورزان بوجود آمده بازدید بعمل آورند و به شهرستان مهران بیایند و معظلات کشاورزان را از نزدیک لمس کنند شاید کسی پیدا شود که به فکر تمام کردن اجرای این سامانه بیفتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.