تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 6:38

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی ملایر

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی ملایر

دبیر نظام صنفی کشاورزی ملایر گفت: هزینه های تولید در بخش کشاورزی ملایر بالاست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی ملایر گفت: هزینه های تولید در بخش کشاورزی ملایر بالاست.

یوسف نصیری در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه عمده باغات شهرستان ملایر مربوط به محصول انگور است گفت: مهمترین مشکل باغداران ملایری در واقع بازار محصولات کشاورزی است.

وی گفت: قیمت برخی باغات ملایر به هکتاری دو میلیارد تومان هم رسیده است و این در حالی است که نگهداری و مدیریت باغ کشمش بسیار سخت و با هزینه های زیادی انجام می شود و در واقع با این میزان سرمایه گذاری، تولید کشمش صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان ملایری شغل دیگری بجز کشاورزی ندارند گفت: شهرستان ملایر بواسطه محصول انگور به یک شهرت جهانی در زمینه این محصول دست پیدا کرده است لذا انتظار می رود بازار این محصول هم مدیریت شود.

 دبیر نظام صنفی کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه کشاورزان مظلوم واقع شده اند گفت: باغات ملایر در واقع سرمایه کشاورزان است و کشاورز کاری جز کشاورزی و باغداری ندارد بنابراین مجبور است تحت هر شرایطی به کار کشاورزی بپردازد.

نصیری یکی از مشکلات کشاورزان ملایر را کمبود کود شیمیایی برشمرد و گفت: در حالی که باغات انگور ملایر به کود شیمیایی نیاز دارند ولی به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد و همین موضوع باعث شده تا کشاورزان و باغداران از این موضوع ناراضی باشند. انتظار داریم وضعیت توزیع کود شیمیایی در ملایر ساماندهی شود.

نصیری تعامل جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ملایر با نظام صنفی کشاورزی شهرستان را خوب و مطلوب برشمرد و گفت: جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان در حمایت از باغداران ملایری از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.