تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 14:26

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی لرستان

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی لرستان

از دفترچه توزیع نهاده های کشاورزی سوء استفاده می کنند. دولت جلوی کشاورز نماها را بگیرد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان لرستان گفت: از دفترچه توزیع نهاده های کشاورزی سوء استفاده می کنند. دولت جلوی کشاورز نماها را بگیرد.

حافظ طولابی به دهقان نیوز گفت: فصل کشت محصول گندم است و مشکلات به حداکثر رسیده است. متاسفانه مشاهده می شود که بعضی افراد در قالب کشاورز با در دست داشتن دفترچه های کشاورزی جهت دریافت سهمیه نهاده (بذر و کود) به اداره جهاد کشاورزی مراجعه می کنند و سهمیه دریافت می نمایند در حالیکه زمینی برای کشت ندارند.

وی گفت: کشاورز نماها نهاده دریافتی را قاچاق و یا صادر می کنند و تعدادشان هم بسیار زیاد است. وقتی به جهاد کشاورزی مراجعه می کنیم متوجه حضور زودتر آنها هستیم. به جرأت می توان گفت که تعداشان بیش از کشاورزان واقعی است و حق کشاورز را پایمال می کنند.

وی افزود: چرا دولت نظارت نمی کند؟ سطح کشت مناطق مشخص است اما بیشتر از سطح کشت در منطقه، نهاده توزیع می شود اما متاسفانه سهمیه به کشاورز واقعی و فعال نمی رسد. حتی  در بعضی مناطق که یک وجب هم کشت ندارند در حال توزیع نهاده هستند.

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: حتی این موضوع باعث فرسودگی و زحمت بیش از حد پرسنل جهاد کشاورزی می شود. بهتر است که با روش کاداستر و تعیین موقعیت مکانی دقیق و سطح کشت واقعی زمین هر کشاورز در جهت شفاف سازی و جلوگیری از ضایع نمودن هر گونه حقی از کشاورزان اقدام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.