تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 7:06

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس

جای تعجب است در سال رونق تولید، اینگونه در حمایت از رونق تولید کم کاری می کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان طبس گفت: برخی ها در تنظیم بازار براحتی با کلمات بازی می کنند!

مسعود بندگی در گفتگو با دهقان نیوز با انتقاد از عملکرد ستاد تنظیم بازار گفت: کدام مصرف کننده گوشت ارزان می خرد؟!

وی با اشاره به اینکه نه مصرف کننده و نه دامدار ایرانی از وضعیت تولید و عرضه گوشت رضایت دارند گفت: در این بین دلالان و واسطه ها بیشترین سود را می برند و گوشت را کیلویی ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان خرید می کنند و کیلویی  ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان می فروشند.

وی گفت: متاسفانه الان که موقع فروش گوساله، گوسفند و شترهای پروار شده است، دامداران وضع خوبی ندارند و دامهای پروارشده آنها را نمی خرند و این باعث می شود تا دامدار با ضرر مواجه شود و آن دسته از دامداری ها هم که در چرخه تولید هستند نیز در آستانه تعطیلی می باشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان طبس گفت: اغلب دامداران طبسی با توجه به گرانی آذوقه، دام های خود را پروار کرده و اکنون بخاطر عدم ثبات قیمت با ضرر هنگفتی روبرو شدند.

 بندگی گفت: جای تعجب است در سال رونق تولید، اینگونه در حمایت از رونق تولید کم کاری می کنند و کسی به داد دامداران نمی رسد. دامداران طبسی از این وضع گلایه دارند و هیچکس جوابشان را نمی دهد اگر مسئولین، خود را مسئول می دانید چرا یک دامدار باید ۷۰ یا ۸۰ بزغاله خود را بعد از پروار، چند ماهه نگه دارد؟ چرا شتردار طبسی شترهای پرواری خود را که وقت فروششان رسیده هنوز نگهداری کند؟! – امیدوارم مسئولین گوش شنوا داشته باشد و پیگیری کنند تا بیش از این دامداران متحمل خسارت نشوند. در شهرستان طبس فقط در دام سنگین شتر سالانه بیش از دو میلیون کیلو گوشت گرم می توانیم تولید کنیم و در بقیه دامها نیز همین ظرفیت را داریم البته اگر حمایتی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.