تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 18:41

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی ساری

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی ساری

بازار مرکبات با استقبال چندانی روبرو نشده و همچنان دلالان و واسطه گران تعیین کننده قیمتها هستند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ساری از نا امیدی کشاورزان از عدم استقبال از بازار مرکبات در ایام پایانی سال خبر داد.
فرزین گوران در گفتگو با دهقان نیوز گفت: عدم هم خوانی هزینه تولید با قیمت خرید در مرکبات باعث شده که باغداران متضرر شوند. با وجود روزهای پایانی سال اما بازار مرکبات با استقبال چندانی روبرو نشده و همچنان دلالان و واسطه گران تعیین کننده قیمتها هستند.

وی گفت: عدم حمایت دولت در خرید مرکبات باعث شد که عده زیادی از کشاورزان محصول خود را پس از برداشت در سردخانه نگهداری کنند تا شاید بتوانند در آینده با قیمت منطقی به فروش برسانند اما با وجود تورم شدید و هزینه های بالای تولید و نگهداری باز هم شاهد ورود دلالان به بازار هستیم.
وی گفت: دولت حمایتی نمی کند در حالیکه باید وارد بحث تنظیم بازار بشود و بسته های حمایتی ارائه دهد مثلا میزان صادرات به کشورهای همسایه را افزایش دهد. رمز موفقیت در تنظیم بازار کوتاه کردن دست واسطه گران است. دلال محصول را می خرد و با قیمتی چند برابر بیشتر در بازار عرضه می کند مگر چه اتفاقی در این میان از مرحله خرید تا مرحله فروش رخ می دهد که اینقدر قیمت عرضه در بازار توسط دلال بالا می رود؟ مگر دلال جز هزینه اضافی حمل چه هزینه دیگری دارد؟
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ساری در پایان به دهقان نیوز گفت:دولت باید آسیب شناسی کند. با بی مهری به محصولات کشاورزی باعث قربانی شدن و عدم تولید آنها در آینده خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.