تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399 - 4:37

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی رشتخوار

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی رشتخوار

مشکلات کشاورزی فراوان است. کشاورزی به تعطیلات می رود.

مشکلات کشاورزی فراوان است. کشاورزی به تعطیلات می رود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی رشتخوار گفت: مشکلات کشاورزی فراوان است. کشاورزی به تعطیلات می رود. کشاورزی نیست که بدهی بانکی نداشته باشد.

حسین چوپان در گفتگو با دهقان نیوز گفت: ۹ ماه است که از خرید زعفران توسط دولت می گذرد اما تاکنون فقط ۶۰% آنرا آنهم بصورت قطره چکانی پرداخت کرده اند. با توجه به ارزش پولی و تورم افسار گسیخته، این پول دیگر ارزشی ندارد. هزینه های زیادی برای تولید زعفران متحمل شده ایم. کشاورزان برای تولید زعفران  تمام موجودی حسابهای خود را تخلیه کرده اند و همینطور به واسطه اخذ وام های بانکی، موجودی بانکها نیز خالی شده است اما هنوز دولت حاضر نیست پول کشاورزان را پرداخت کند و باعث ورشکستگی آنها شده است.

وی گفت: ما زعفران به آنها تحویل می دهیم ولی آنها فقط یک عدد به ما می دهند که آنهم می رود به حساب بانکها و کشاورزان چیزی از آن را نمی بینند. تورم افسار گسیخته، کشاورزان را سردرگم کرده بطوریکه قیمت یک تراکتور به ۱۶۰ میلیون تومان و یک کمباین به ۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: به ما گفتند که کشاورزان را ترغیب کنید به کشت دانه های روغنی و وعده دادند که قبل از برداشت پول آنها سریع واریز شود اما این مطلب کذب بود. تمام نقدینگی را از کشاورزان گرفتند و محصول را هم بردند اما پول را به کشاورزان پرداخت نمی کنند.

وی به دهقان نیوز گفت: مشکلات فراوان است از کجا باید بگویم از مشکل آب؟ گفتند بر روی چاه های آب کنتور حجمی نصب می کنند اما الان کنتور برقی بجای آن نصب کرده اند که بر مبنای مصرف برق، میزان آب مصرفی را محاسبه می کند که این بی عدالتی محض است بطوریکه حتی اگر یک عدد لامپ بر سر چاه آب روشن باشد ولی آبی برداشت نشود به ازای همان یک لامپ روشن، میزان آب مصرفی را محاسبه می کنند، کجایش شبیه به حمایت از کشاورز است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.