تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 12:29

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی راز و جرگلان

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی راز و جرگلان

دولت باید حامی کشاورزی باشد و دست دلالان و سودجویان را کوتاه کند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی راز و جرگلان گفت: خشکسالی بیداد میکند. توزیع ادوات کشاورزی ناعادلانه است. دولت حامی کشاورزی نیست.
وحید رضایی به دهقان نیوز گفت: امسال خسارت خشکسالی کشاورزان را ناامید و اراضی دیم و آبی را دچار کرده است. مشاهده شده که کشاورزان در حال شخم زدن کشت خود هستند و به اصطلاح محصول را برمیگردانند چون قابل برداشت نیست. چشم کشاورزان به آسمان بود.
وی گفت: امسال کشاورزان در شهرستان محصولات خود را بیمه نکردند بدلیل اینکه سال گذشته صندوق بیمه هیچگونه همکاری با کشاورزان نداشت در حالیکه خسارت وارد شده بود.
وی افزود: توزیع ادوات کشاورزی در شهرستان ما بسیار ضعیف بوده و سهمیه ی در نظر گرفته شده به هیچ عنوان با تعداد متقاضیان همخوانی ندارد. درحالیکه به گفته کارخانه های تراکتورسازی، آنها مشکلی برای تولید ماشین آلات ندارند، این درحالیست که دولت سهمیه ها را درست تقسیم نمیکند.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی راز و جرگلان گفت: همچنین اعتبارات تخصیص یافته در بخش پروژه های آب و خاک کافی نیست به گونه ای که روند اجرایی پروژه ها را با تاخیر مواجه کرده و یا اینکه تعطیل شده اند. کمبود آب و نبود سد در شهر راز که مرکز شهرستان راز و جرگلان هست نیز از دیگر مشکلات بخش کشاورزی منطقه است.
وی گفت: دولت باید حامی کشاورزی باشد و دست دلالان و سودجویان را کوتاه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.