تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 8:04

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی تنگستان

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی تنگستان

دبیر نظام صنفی کشاورزی تنگستان از عدم وجود سد ذخیره ای بر رودخانه باهوش خبر داد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی تنگستان از عدم وجود سد ذخیره ای بر رودخانه باهوش خبر داد.

مصطفی فرجافر در گفتگو با دهقان نیوز افزود: پدیده خشکسالی چندین سال است که در منطقه تنگستان مشکل ساز شده و برای کشاورزان این دیار سختی ها و مشقت های بسیاری را در برداشته و همچنین باعث هزینه شخصی سنگین برداشت از آب های زیرزمینی و تأمین امکانات و لوازم جانبی و صرف انرژی و زمان طولانی تا بهره وری را به همراه داشته است.

وی گفت: پیشتر دولت برای احداث سد ذخیره ای بر روی آبراه چشمه و تنگه باهوش طرحی را به اجرا گذاشته تا شاید در وانفسای بی آبی، کامی بیشتر از تنها نزول آسمان این شهر برگیرد. از فاز مطالعاتی این طرح چند سالی است که گذشته و تا مرحله بهره برداری با این شرایط موجود، مشخص نیست چه  خساراتی بر بدنه کشاورزی این منطقه وارد خواهد آمد و بر کشاورزان خصوصا نخلداران اضطراب و نگرانی زیادی را تحمیل می کند.

وی گفت: حتی در اثر بارشهای امسال بعلت عدم وجود سد، آب بصورت سیلاب سرازیر شده و خساراتی را به بار می آورد. جمعی از کشاورزان  اهرم از توابع شهرستان تنگستان طی درخواست کتبی از دولت تقاضا دارند تا از محل بودجه ای که جهت جبران خسارت خشکسالی در نظر گرفته شده مبلغی را برای تسریع در احداث پروژه سد ذخیره ای مذکور بر روی رودخانه باهوش اختصاص دهند. وی گفت: همچنین آنها خواستار معافیت از پرداخت حق آبه کشاورزی هستند زیرا هر سال میزان دبی آب رودخانه کمتر می شود درحالیکه هزینه های مربوط به حق آبه هر سال افزایشی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.