کد خبر : 28164
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 10:06

گرایش تولید محصول گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد می شود

گرایش تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد باغبانی در برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شده است.

گرایش تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد باغبانی در برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شده است.

وزیر علوم در جمع محققان کشاورزی، گفت: با درخواست وزارت جهاد و تمرکز بر توسعه کشت گلخانه‌ای گرایش تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد باغبانی در برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شده است.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از فارس، محمد فرهادی در آیین رونمایی از تحقیقات برتر حوزه کشاورزی به مناسبت هفته پژوهش در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، گفت: محققان بخش کشاورزی امروزه مسئولیت سنگینی را برای کمک به تأمین امنیت غذایی در کشور بر عهده دارند و طبیعتاً بخش کشاورزی باید علاوه بر کاهش فقر و بهبود امنیت غذایی پایداری اکوسیستم‌های طبیعی را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی کشور خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت همراه با تقاضا برای غذای باکیفیت‌تر کار را دشوارتر کرده و راهی جز دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی وجود ندارد، اما باید بیش از گذشته با توجه به چالش‌ها و پایداری اکوسیستم‌های طبیعی به منابع مهمی از جمله آب، خاک، هوا و ذخایر ژنتیکی توجه کرد.

فرهادی نکات حائز اهمیت را در بحث آب افزایش بهره‌وری عنوان کرد و گفت: باید به عوامل مؤثری چون فرسایش خاک،‌ شور شدن و کاهش مواد آلی  و همچنین روند گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی پیش‌رو توجه ویژه کرد و سیاستگذاران کشور نیز در دولت و مجلس باید به عوامل مؤثر دیگری از جمله سرمایه، بازار، افزایش ضریب تکنولوژی و نیروی ماهر در کنار این موارد برای توسعه بخش کشاورزی توجه کنند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های دولت یازدهم در وزارت علوم را در سه سال گذشته بازنگری و به روز کردن برنامه‌های درسی گرایش‌های مطرح کشاورزی عنوان کرد و افزود: این بازنگری با محوریت ۱۰ دانشگاه اصلی کشور انجام شده و برای نخستین بار برای این بازنگری از ظرفیت‌های ۱۵ مؤسسه تحقیقاتی و انجمن‌های علمی استفاده شده است.

وزیر علوم همچنین از ایجاد گرایش جدیدی با عنوان تولید محصولات گلخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد حوزه باغبانی خبر داد و گفت: برحسب تقاضای معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به برنامه‌های این وزارتخانه در توسعه کشت گلخانه‌ای این رشته در برنامه ششم تدوین و تصویب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.